Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ağ (web) destekli eğitimin Türkçe öğretmeni yetiştirilmesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, `Öğretmen Merkezli Eğitim` ile yapılandırmacı yaklaşıma dayalı hazırlanmış `Ağ (Web) Destekli Eğitim` yöntemlerinin, `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı` dersini alan Türkçe öğretmeni adaylarının akademik başarı, bilgisayara karşı tutum, derse karşı tutum ile üç boyutlu materyal hazırlama becerileri üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması ve öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Çalışmaya, 2012-2013 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü ikinci sınıfın farklı iki şubesinde öğrenim gören toplam 68 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu sınıflardan biri ağ destekli eğitimin uygulandığı Ağ Destekli Eğitim Grubu (ADEG, n=34); ikincisi Öğretmen Merkezli Eğitimin uygulandığı Kontrol Grubu (KG, n=34) olarak belirlenmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgiler Formu (KBF), Eğitsel Web Sitesi Değerlendirme Ölçeği (EWSDÖ), Akademik Başarı Testi (ABT), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi Tutum Ölçeği (ÖTMTDTÖ), Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ), Materyal Değerlendirme Ölçeği (MDÖ) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu (YYGF) kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve t-testi kullanılırken, ADEG ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme sonuçları için içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda ADE yöntemi ile öğretimin, öğrencilerin akademik başarıları, derse ve bilgisayara karşı tutumları ve üç boyutlu materyal hazırlamaları üzerinde etkili olduğu, öğrenci görüşlerinin de bu bulguları desteklediği belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the effects of `Teacher-Centered Education` and `Web Assisted Education` based on constructivist approach on pre-service Turkish teachers' academic achievements, attitudes toward to computer and lesson, skills of preparation three-dimensional materials in `Instructional Technologies and Material Design` lesson and is evaluated in accordance with the opinion of the pre-service teachers. The sample of this study consists of 68 second grade pre-service Turkish teachers in Ağrı İbrahim Çeçen University Education Faculty during the 2012-2013 spring terms of academic years. This study was carried out in two different groups. One of these groups was Web Assisted Education Group (WAEG, n=34) that web assisted education was applied and the other one was Control Group (CG, n=34) in which teacher-centered instruction was applied. As the data collection instruments, Personal Information Form (PIF), Educational Website Evaluation Scale (EWES), Academic Achievement Test (AAT), Instructional Technologies and Material Design Course Attitude Scale (ITMDCAS), Computer Attitude Scale (CAS), Material Evaluation Scale (MES) and Semi-structured Interview Scale (SIS) were used. The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistics, t-test analyzes and content analysis was done for the results of semi-structured interview with WAEG. As a result of this study indicate that teaching of the subjects with Web Assisted Education method was more effective on students' academic achievements, attitudes toward to computer and lesson, skills of preparation three-dimensional materials and also students' opinions supported these findings.
Collections