MEB tarafından tavsiye edilen 100 Temel Eser`in okunma oranları ve okunma sebepleri üzerine bir araştırma: Erzurum ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada MEB tarafından tavsiye edilen 100 Temel Eserin okunurlukları, okunma sebepleri ve kazanımlarına ilişkin öğrencilerin görüşlerini içeren anket yoluyla bir çalışma yapılmıştır. Türkiye'nin 21. yüzyıldaki en önemli eğitim problemlerinden biri okuma alışkanlığının toplumun tüm kesimlerinde düşük olmasıdır. Bu nedenle öğrencilerin okul hayatının en önemli devrelerinden kabul edilen ilköğretim döneminde okuma alışkanlığı kazandırılmasının büyük önemi bulunmaktadır. MEB'nı, öğrencilerin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesi, Türk ve Dünya Edebiyatından eserlerin tanıtılması amacıyla, 04.08.2005 tarihli bir genelge ile kabul edilen 100 Temel Eser uygulamasını başlatmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ile Merkez bölgesinde muhtelif ilköğretim okullarında eğitim gören 6, 7, 8. Sınıf 850 öğrenci oluşturmaktadır. Betimleme(survey) yöntemi kullanılarak araştırmaya metot belirlenmiştir. Erzurum valiliği ve Erzurum il Milli Eğitim Müdürlüğünden izin alınarak, belirtilen ilköğretim okullarında, öğrencilere uygulanan anket çalışması ile veriler toplanmıştır. Toplanan veriler 3 farklı istatistiksel analizle neticelendirilmiştir. Uygulanan anketler, araştırmada kullanılan bağımsız değişkenlere göre değerlendirilmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen veriler ışığında, MEB tarafından tavsiye edilen 100 Temel Eserin yerinde bir uygulama olduğu çıkarılmış, fakat eserlerin öğrenciler tarafından temin edilememesi, kütüphane veya sınıf kitaplılıklarında yeterince bulunmaması ve eserlerin tanıtımı, içeriği, dil ve anlatımında görülen bazı aksaklıklardan dolayı hedeflenen seviye de okumanın olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma alışkanlığı, 100 Temel Eser In this study, the MINISTRY of EDUCATION by the basic reasons for the work the recommended 100 redading, against the opinions of the students for the students and the reading survey through ond.Turkey's 21. one of the most important 19th century pattern of society in all parts of the educational problems reading low. Therefore, students are considered to be the most important circuits during primary school life reading habits with the goal of great importance. The MINISTRY of NATIONAL EDUCATION, 59. The Government adopted during the 100 Based on students ' reading habits of Work aiming to examine the effects of this work; in General, the addressee of the work is based on the works of 100 primary school students read be out situations and wanted to read. The research working group studying the central area with various primary schools in Erzurum, 6, 7, 8. Class 850 students. Imagery has been determined using the method of study (survey) method. Erzurum governorship and Erzurum province National Education Directorate implemented a specified permission, primary schools, students have collected data with survey work. The data collected in 3 different istatisksel analysis neticelendirilmiştir. According to surveys, applied research used arguments are evaluated, and the resulting findings have been interpreted. In the light of the data obtained from the Ministry of Education by the basic Work place is an application of the recommended 100 was removed, but the inability to assure, by students of the library or class presentation, content, and a lack of enough kitaplılıklarında works of language and reading some difficulties due to the targeted level, the home side did not have been identified. Key Words: Reading Habits, 100 Essential Readings, Effects of 100 Essential Readings inreadinghabits
Collections