5. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektubun başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 5. sınıflarda okutulan Fen Bilimleri Dersi `Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi` nin öğretiminde öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak mektup yazmanın öğrencilerin akademik başarısına olan etkisi araştırılmıştır.Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılının 2. döneminde Vali Güner Orbay Ortaokulunda 5. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. 5. sınıfı oluşturan dört şubeden rastgele seçilen B şubesi deney, C şubesi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Ders, başlangıçta bütün öğrencilere sözlü-yazılı anlatım yöntemi kullanılarak anlatılmıştır. Daha sonra deney grubundaki her öğrenci, öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak ilkokul 4. sınıf öğrencisine yaşamımızdaki elektrik konusunu anlaşılır bir şekilde açıklayacak bir mektup yazmıştır. Buna karşın kontrol grubu öğrencileri ders kitabında yer alan konuyla ilgili problemleri çözmüşlerdir. Araştırmanın verileri; bir araştırmacı, bir öğretim üyesi ve bir öğretmen tarafından seçilen, Parasız Yatılılık ve Bursluluk ile Seviye Belirleme sınavlarında sorulan sorular arasından, çoktan seçmeli sorulardan oluşan başarı testi kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde deney ve kontrol grubu için iki örneklemli bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre, 5. sınıf fen bilimleri dersi `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesinde, öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak mektup yazmanın, öğrencilerin akademik başarısını ve bilgilerin kalıcılığını arttırdığı saptanmıştır.Ayrıca son testle birlikte sorulan açık uçlu soruyla öğrencilerin öğrenme amaçlı yazma etkinliğiyle ilgili düşünceleri yazılı olarak tespit edilmiştir. Öğrenciler, mektup yazdıkları yaşamımızdaki elektrik konusunu anladıklarını ve öğrenme amaçlı yazma etkinliğinin yaşamımızdaki elektrik konusunu öğrenmelerinde etkili olduğunu belirtmişlerdir. This study explored the impact of writing a letter as one of the writing to learn activities on students' academic achievement while teaching `Electricity in Our Life Unit` in 5th grade Science Course.Quasi-experimental model using pre test-post test design with a control group was used in the research. The research was carried out with the 5th grade students studying in Vali Güner Orbay Secondary School in the second term of 2013-2014 education year. Out of the 4 classes which composed the 5th grade, Class B and C were chosen randomly. Class B was identified as the experimental group and Class C as the control group. At the beginning, the course was taught to all the students using verbal-written narrative method. Later, each student in the experimental group wrote a letter to a 4th grade student explaining electricity in our life clearly as writing to learn activity. However, students in the control group solved the problems related to the topic in the text book. The data of the research was gathered using an achievement test consisting of multiple choice questions which were selected out of the questions asked in Public Boarding and Scholarship Examination and Level Determination Examination by a researcher, a faculty member, and a teacher. The independent two sample t-test for both experimental and control group was used during the data analysis.The findings of the study revealed that writing a letter as one of the writing to learn activities used in the 5th grade science course unit called `Electricity in Our Life` increased students' academic achievement and retention of knowledge. Moreover, students' views on writing to learn activity were determined in written form with an open-ended question asked in the post test. The students stated that they understood the electricity in our life unit in which they wrote a letter and added that the writing to learn activity was effective while they were learning the electricity in our life topic.
Collections