Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Ali
dc.contributor.authorBozat, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-03T15:12:50Z
dc.date.available2020-12-03T15:12:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56853
dc.description.abstractBu çalışmada, 5. sınıflarda okutulan Fen Bilimleri Dersi `Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi` nin öğretiminde öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak mektup yazmanın öğrencilerin akademik başarısına olan etkisi araştırılmıştır.Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılının 2. döneminde Vali Güner Orbay Ortaokulunda 5. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. 5. sınıfı oluşturan dört şubeden rastgele seçilen B şubesi deney, C şubesi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Ders, başlangıçta bütün öğrencilere sözlü-yazılı anlatım yöntemi kullanılarak anlatılmıştır. Daha sonra deney grubundaki her öğrenci, öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak ilkokul 4. sınıf öğrencisine yaşamımızdaki elektrik konusunu anlaşılır bir şekilde açıklayacak bir mektup yazmıştır. Buna karşın kontrol grubu öğrencileri ders kitabında yer alan konuyla ilgili problemleri çözmüşlerdir. Araştırmanın verileri; bir araştırmacı, bir öğretim üyesi ve bir öğretmen tarafından seçilen, Parasız Yatılılık ve Bursluluk ile Seviye Belirleme sınavlarında sorulan sorular arasından, çoktan seçmeli sorulardan oluşan başarı testi kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde deney ve kontrol grubu için iki örneklemli bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre, 5. sınıf fen bilimleri dersi `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesinde, öğrenme amaçlı yazma etkinliği olarak mektup yazmanın, öğrencilerin akademik başarısını ve bilgilerin kalıcılığını arttırdığı saptanmıştır.Ayrıca son testle birlikte sorulan açık uçlu soruyla öğrencilerin öğrenme amaçlı yazma etkinliğiyle ilgili düşünceleri yazılı olarak tespit edilmiştir. Öğrenciler, mektup yazdıkları yaşamımızdaki elektrik konusunu anladıklarını ve öğrenme amaçlı yazma etkinliğinin yaşamımızdaki elektrik konusunu öğrenmelerinde etkili olduğunu belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThis study explored the impact of writing a letter as one of the writing to learn activities on students' academic achievement while teaching `Electricity in Our Life Unit` in 5th grade Science Course.Quasi-experimental model using pre test-post test design with a control group was used in the research. The research was carried out with the 5th grade students studying in Vali Güner Orbay Secondary School in the second term of 2013-2014 education year. Out of the 4 classes which composed the 5th grade, Class B and C were chosen randomly. Class B was identified as the experimental group and Class C as the control group. At the beginning, the course was taught to all the students using verbal-written narrative method. Later, each student in the experimental group wrote a letter to a 4th grade student explaining electricity in our life clearly as writing to learn activity. However, students in the control group solved the problems related to the topic in the text book. The data of the research was gathered using an achievement test consisting of multiple choice questions which were selected out of the questions asked in Public Boarding and Scholarship Examination and Level Determination Examination by a researcher, a faculty member, and a teacher. The independent two sample t-test for both experimental and control group was used during the data analysis.The findings of the study revealed that writing a letter as one of the writing to learn activities used in the 5th grade science course unit called `Electricity in Our Life` increased students' academic achievement and retention of knowledge. Moreover, students' views on writing to learn activity were determined in written form with an open-ended question asked in the post test. The students stated that they understood the electricity in our life unit in which they wrote a letter and added that the writing to learn activity was effective while they were learning the electricity in our life topic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinden mektubun başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe impact of letter as one of the writing to learn activities on achievement at fifth grade electricity in our life unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmLearning writing
dc.subject.ytmLetters
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10050781
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366548
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess