İlkokul öğretmenlerinin mesleki değerleri ile öğretmen yetkinlikleri arasındaki ilişki: Erzurum ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul öğretmenlerinin mesleki değerleri ile öğretmen yetkinliği düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ilişkisel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2013-2014 öğretim yılında Erzurum il merkezinde ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılarak belirlenen 62 ilkokulda görev yapan 464 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Tunca ve Sağlam (2013) tarafından geliştirilen `Öğretmen Mesleki Değerler Ölçeği`, Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilen, Baloğlu ve Karadağ tarafından Türkçeye uyarlanan `Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği` ile araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde ilkokul öğretmenlerinin mesleki değerler ölçeği ile öğretmen yetkinliği ölçeklerinden elde edilen puanlar arasındaki ilişkilerin saptanması için Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon Analizinden yararlanılmıştır. İlkokul öğretmenlerinin mesleki değerler ölçeğinden elde edilen puanlarının öğretmen yetkinliği ölçeğinden elde edilen puanları yordama düzeyinin belirlenmesinde ise Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ilkokul öğretmenlerinin mesleki değerleri ile öğretmen yetkinlikleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlkokul öğretmeni, Mesleki yeterlilik, Öğretmen yetkinliği The aim of this study is to examine the relationship between the professional values and the teacher sense of efficacy of primary school teachers. The correlational design was used in the research. The population of the research was class teachers working at primary schools in the Erzurum city centre in the 2013-2014 education year. The sample of this study consisted of 464 class teachers working at 62 primary schools, which was determined by the use of the maximum variety method within purposive sampling.During the data collection process, `Teacher Professional Values Scale` developed by Tunca and Sağlam (2013); `Ohio Teacher Sense of Efficacy Scale` developed by Tschannen-Moran and Woolfolk-Hoy (2001) and adapted into Turkish by Baloğlu and Karadağ; and `Personal Information Form` developed by the researcher were used.In the analysis of the data collected, Pearson Product Moment Correlation Analysis was applied in order to determine the relationships between the points gained from the professional values scale and the teacher sense of efficacy scale of the primary school teachers. To identify the predictive power of the points gained from the professional values scale on the points gained from the teacher sense of efficacy scale of the primary school teachers, Multiple Linear Regression Analysis was used. According to the research results, it was found out that there was a positively meaningful relationship between the professional values and the teacher sense of efficacy of primary school teachers.Key Words: Class teacher, Professional Efficacy, The teacher sense of efficacy
Collections