Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Ters Yüz Sınıf yönteminin akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin belirlenmesinin yanı sıra bu yönteme ilişkin öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Amaca uygun örnekleme yöntemi ile seçilen çalışmanın örneklemini 116 (58 deney grubu, 58 kontrol grubu) Atatürk Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, bilişsel yük ölçeği, motivasyon ölçeği, öğrenci görüş anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, Ters Yüz Sınıf yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin, geleneksel yöntemle öğrenim gören öğrencilere göre başarıları ile motivasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu ve bilişsel yüklenmelerinin ise daha düşük olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmada öğrencilerin Ters Yüz Sınıf yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. The purpose of this study is to reveal the impact of the flipped classroom method on student achievement, cognitive load, and motivation. It also seeks to determine students' perspectives about this method. The concurrent triangulation design method was used in this study. The sample was selected via convenience sampling and was composed of 116 preservice teachers (58 control, 58 experimental) from an Early Childhood Education department in Ataturk University. The data were collected by means of an achievement test, cognitive load and motivation scales, student view questionnaire and a semi-structured interview form. The results of the study showed that the flipped classroom method increased the students' achievements and motivation and decreased their cognitive load levels. Furthermore, students demonstrated positive views about the method.
Collections