Show simple item record

dc.contributor.advisorGöktaş, Yüksel
dc.contributor.authorTuran, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-03T15:10:30Z
dc.date.available2020-12-03T15:10:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56741
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Ters Yüz Sınıf yönteminin akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin belirlenmesinin yanı sıra bu yönteme ilişkin öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Amaca uygun örnekleme yöntemi ile seçilen çalışmanın örneklemini 116 (58 deney grubu, 58 kontrol grubu) Atatürk Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, bilişsel yük ölçeği, motivasyon ölçeği, öğrenci görüş anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, Ters Yüz Sınıf yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin, geleneksel yöntemle öğrenim gören öğrencilere göre başarıları ile motivasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu ve bilişsel yüklenmelerinin ise daha düşük olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmada öğrencilerin Ters Yüz Sınıf yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the impact of the flipped classroom method on student achievement, cognitive load, and motivation. It also seeks to determine students' perspectives about this method. The concurrent triangulation design method was used in this study. The sample was selected via convenience sampling and was composed of 116 preservice teachers (58 control, 58 experimental) from an Early Childhood Education department in Ataturk University. The data were collected by means of an achievement test, cognitive load and motivation scales, student view questionnaire and a semi-structured interview form. The results of the study showed that the flipped classroom method increased the students' achievements and motivation and decreased their cognitive load levels. Furthermore, students demonstrated positive views about the method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTers yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of flipped classroom method and examination of its effects on academic achievement, cognitive load and motivation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmClassroom
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmCognitive load
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10080748
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394794
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess