Tarih öğretiminde drama yönteminin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın yapılmasındaki amaç tarih derslerini drama yöntemi ile işlemenin etkili bir yöntem olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Yapmış olduğum araştırmanın evrenini Erzurum il merkezindeki liseler, örneklemini Nevzat Karabağ Anadolu Lisesi 10/C ve 10/ D sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli sorulardan oluşan anket kullanılmıştır.Araştırmada kullanılmak için seçilen dersler, deney grubu öğrencileriyle drama yöntemi ile işlenirken kontrol grubu öğrencileriyle klasik yöntemler kullanılarak işlenmiştir. Yapılan araştırmada drama yöntemi ile ders işlemenin öğrenci başarısını arttırdığı ayrıca öğrenciyi aktif kıldığı ve öğrencinin derse olan ilgisini de arttırdığı gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Yaratıcı drama, tarih, öğretim, etkililik The purpose of this research is to understand whether it is efficient or not teaching the history classes by drama method. İn this study pretest-posttest controlled group experimental design is used. The research's sample includes the students of Nevzat Karabağ Anatolian High Scholl (Class 10-C/ 10-D) Erzurum. As a data collection tool it is used multiple- choice question.The courses selected for the purposes of the research were conducted with drama method with the experimental group and with traditional methods with controls group. The results showed that the application of drama method increased students, activated them and increased their interest in the course. Key Words: Creative Drama, History, Education, Effectiveness
Collections