Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Ahmet
dc.contributor.authorFirat, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-03T15:05:02Z
dc.date.available2020-12-03T15:05:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56475
dc.description.abstractBu çalışmanın yapılmasındaki amaç tarih derslerini drama yöntemi ile işlemenin etkili bir yöntem olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Yapmış olduğum araştırmanın evrenini Erzurum il merkezindeki liseler, örneklemini Nevzat Karabağ Anadolu Lisesi 10/C ve 10/ D sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli sorulardan oluşan anket kullanılmıştır.Araştırmada kullanılmak için seçilen dersler, deney grubu öğrencileriyle drama yöntemi ile işlenirken kontrol grubu öğrencileriyle klasik yöntemler kullanılarak işlenmiştir. Yapılan araştırmada drama yöntemi ile ders işlemenin öğrenci başarısını arttırdığı ayrıca öğrenciyi aktif kıldığı ve öğrencinin derse olan ilgisini de arttırdığı gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Yaratıcı drama, tarih, öğretim, etkililik
dc.description.abstractThe purpose of this research is to understand whether it is efficient or not teaching the history classes by drama method. İn this study pretest-posttest controlled group experimental design is used. The research's sample includes the students of Nevzat Karabağ Anatolian High Scholl (Class 10-C/ 10-D) Erzurum. As a data collection tool it is used multiple- choice question.The courses selected for the purposes of the research were conducted with drama method with the experimental group and with traditional methods with controls group. The results showed that the application of drama method increased students, activated them and increased their interest in the course. Key Words: Creative Drama, History, Education, Effectivenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih öğretiminde drama yönteminin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of drama method in teaching history
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmDramatiziation method
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10168544
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475974
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess