İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde sorumluluk değeri ile ilgili kazanımların gerçekleşme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programında 8. Sınıf öğrencileri örneğinde `sorumluluk` değeri ile ilgili kazanımların hangi düzeyde gerçekleştiğini tespit etmektir. Bu araştırma, ön test-son test tek grup deneme modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2012-2013 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen Kars ve Iğdır illerindeki 8. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. İstatistiksel analizlerde SPSS paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre, 8. sınıf öğrencilerin Kur'an'da Akıl ve Bilgi ünitesindeki `Dini anlamada ve sorumlulukta aklın önemini yorumlar.` kazanımı öncesi ve sonrası `sorumluluk` değerine ilişkin, başarı testinde elde etmiş oldukları puanlar arasında anlamlı fark bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni, şube değişkeni açısından puanlar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Sorumluluk, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Değer Öğretimi, Değer Eğitimi Yaklaşımları, Değer, Değer Eğitimi The aim of this research is to determine the level of functions of the value of `responsibility` in the curriculum of Religion and Morals in the case of grammar school 8th grade students. This research has been conducted according to the pre-test/post-test single-group pilot model. The study group of the research has been comprised of 8th grades who were in Kars and Iğdır in 2012-2013 academic year and the education and training services of whom are carried out by the Ministry of National Education. SPSS package program has been used for statistical analysis.According to the findings of the research, a significant difference was discovered between the grades of achievement tests related to the value of `responsibility` that were performed before and after the function `One interprets the importance of reason in the sense of religion and responsibility` of the 8th Grade 4 Unit: Reason and Knowledge in Qur'an . And no significant difference between the grades of gender factor and branch factor was traced.Key Words: Responsibility, Grammar School Religion and Morals, Value Instruction, The Approaches of Value Education, Value Education.
Collections