Show simple item record

dc.contributor.advisorErtuğrul, Mehmet
dc.contributor.authorErkol, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:26Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:26Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56369
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fizik laboratuarına girişte Yazarak ve Yaparak Bilim Öğrenme'nin (YYBÖ) uygulanmasının etkilerini değerlendirmekti. Böyle bir uygulama ve araştırma öğrencilerin konuları kavramsal olarak anlamalarını ve uygulamalara yönelik tutumlarını ölçerek elektrik ünitesinde yürütüldü. Çalışma, Doğu Anadolu'da bir üniversitede Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümüne kabul edilmiş 80 birinci sınıf öğrencisi ile yapıldı. İki ayrı sınıf ve her sınıfta da iki şube bulunmaktadır. Bu dört şube öğrencilerin rastgele seçilmesiyle kontrol grubu ve deney grubu olmak üzere ikiye ayrıldı. Deney grubundaki laboratuar faaliyetleri YYBÖ yöntemi kullanılarak yürütüldü ve öğrenciler raporlarını YYBÖ öğrenci şablonuna uygun olarak kendileri hazırladı ve kontrol grubundaki laboratuar faaliyetleri laboratuar kitabını ve geleneksel yöntemi takip ederek yürütüldü ve öğrenciler laboratuar raporlarını geleneksel formatta hazırladı. Elektrik ünitesi başarı değerlendirmesi ön test ve son test olarak uygulandı. Ayrıca, öğrencilerin laboratuara ve YYBÖ'ye karşı tutumlarını incelemek amacıyla bir anket uygulandı. Yarı yapılandırılmış görüşmeler her iki gruptan da rastgele seçilmiş öğrencilerle yürütüldü. Sonuçlar YYBÖ yönteminin ve raporlama formatının öğrencilerin elektrik ünitesindeki başarılarını, üniteyi kavramsal olarak anlamalarını ve laboratuara karşı tutumlarını önemli ölçüde geliştirdiğini göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the effect implementing the Science Writing Heuristic (SWH) approach in the introductory physics laboratory. Such implementation and investigation was conducted on electricity unit by measuring students? conceptual understanding of subjects and attitudes towards implementation. The study was carried out with 80 freshman students who were admitted to science education department in a university at Eastern Turkey. There were two classrooms and each classroom had two sections. Half of the four sections randomly assigned as control and the other half as treatment groups. Laboratory activities in the treatment group were conducted by using the SWH approach and students prepared their laboratory reports according to the SWH student template, and the laboratory activities in the control group were conducted by following the lab book and the traditional approach and students prepared their laboratory reports in traditional format. Electricity unit achievement test was applied as pre-test and post-test. Besides, an attitude survey was applied to investigate students? attitudes towards laboratory and the SWH. Semi-structured interviews were conducted with randomly chosen students from both groups. Results indicated that the SWH approach and the reporting format significantly increased students? achievements in electricity unit, their conceptel understanding the unit and attitudes towards laboratory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaparak yazarak bilim öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuarı başarılarına etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation the effect of the science writing heuristic approach on science teacher candidates? physics laboratory achievements
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmLaboratory studies
dc.identifier.yokid411521
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299751
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess