Okul öncesi öğretmenlerinin akran zorbalığı ve sınıf içi istenmeyen davranışlara yönelik tutumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin akran zorbalığı ve sınıf içi istenmeyen davranışlara yönelik tutumlarının değerlendirilmesidir. Bu çalışmanın etkili olabilmesi için, öğretmenlerin akran zorbalığı ve sınıf içi istenmeyen davranışlarının tam olarak ne olduğunu bilmeleri, ayırt edici faktörleri iyi analiz etmeleri, her sınıf içi istenmeyen davranışların, akran zorbalığı ile karıştırmamaları, problemin iyi tespit edilip ortaya konması açısından çok önemlidir. Okul öncesi öğrencilerinin okulda korkudan ve kaygıdan uzak, olumlu bir sınıf ikliminde etkinlikler gerçekleştirmeleri için en önemli sorumluluk öğretmenlere düşmektedir. Bu bağlamda bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin, okullarda yaşanan akran zorbalığı ve sınıf içi istenmeyen davranışlara ilişkin tutumlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Yöntem: Bu araştırma, betimsel bir araştırma olup durum saptamaya yönelik, nitel araştırma yöntemleri esas alınarak oluşturuldu. Araştırmada ayrıntılı bir şekilde derinlemesine görüşmeler yapılarak, katılımcıların deneyimlerini, bakış açılarını ve bireysel algılarını doğrudan öğrenme, içinde bulundukları durumları anlama ve açıklamaya yönelik nitel araştırma yaklaşımında görüşme tekniği kullanıldıBulgular: Bu araştırmada, rastlanan bulgular doğrultusunda, akran zorbalığı ve sınıf içi istenmeyen davranışlara yönelik olarak öğretmenlerin görüşleri sonucu akran zorbalığının kasıtlı olarak yapıldığı, sınıf içi istenmeyen davranışların ortama uyum sağlama sonucu ortaya çıktığı bulgularına rastlanmıştırSonuç: Çalışma bulgularından elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin akran zorbalığı ve sınıf içi istenmeyen davranışların farklılıklarını bildiklerini fakat her iki kavrama göre aynı etkinlik ve önlem yöntemlerinden yararlanıldıkları görüşüne varılmış olup ilgili literatür ışığında tartışılarak, gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. Purpose: The main purpose of this study is to assessment the behaviour of the teachers of prescholl towards peer bullying and undesirable behaviours in the classroom. In order to be effective this study, it is very important in terms of identifying and revealing the problem that the teachers should know exactly what peer bullying and undesirable behaviours are, they should analyse the distinctive factors well, they shouldn't confuse undesirable behaviours and peer bullying in the class. The most important responsibility belongs to the teachers because the preschool students can carry out activities without fear and anxiety at school in a positive classroom climate. This study aims to evaluate the preschool teachers' attitudes towards peer bullying and undesirable behaviours at schools.Method: This study is descriptive and it is created on the basis qualitative research methods to determine the situation. By conducting interviews in details in the research, interview technique was used in qualitative research approach towards participants' experiences and viewpoints and learning their individual perceptions directly, understanding and explaning their situations(Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz & Demirel, 2009).Findings: In this study, as a result of teachers' opinions about peer bullying and undesirable behaviours, it was found that peer bullying was done deliberately and in-class undesirable behaviours emerged for adaptation to the environment. Result: According to results obtained from the study findings, the teacher know the differences between peer bullying and undesirable behaviours in the classroom, but according to both concepts, it is concluded that the same effectiveness and precaution methods are used and it is suggested about for future studies by discussing in the light of related literature.
Collections