Now showing items 61-80 of 255

    • Dada hareketi`nin sosyo-politik olarak incelenmesi 

      Yilmaz, Evren (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-22)
      Bu araştırma, 1914-1918 yılları arasında gelişen Birinci Dünya Savaşı'nın yıkıcıgücüyle doğan toplumsal kargaşanın Dada Hareketi'ne yansıması olarak incelenmiştir.Savaşı doğuran etkenlerin yanı sıra, alt yapısındaki ...
    • Dada hareketinin felsefesi ve Ready-made`in resim sanatına yansımaları 

      Mustafaoğlu, Ferhat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-18)
      Varlık aleminden ayrı biçimde insanın şahsi aleminde kendini ifade edebileceği hazır bir lisanı yoktur. İnsanın iç alemi kendi ifade biçimini kendi oluşturmak zorundadır. İşte bu manada her türlü anlatma biçiminin koşulu ...
    • Dada ve sürrealizm anlayışında kolaj imgesi 

      Akti, Fatih (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-04)
      İmge denen kavramın bilinen en eski somut izleri, tarih öncesi dönemlerin mağaraduvarlarından günümüze kadar gelen, yapılış amacının günümüzde bile sırrınıkoruduğu, dönemin insanlarının kendilerini ifade biçimi olarak ...
    • Dadaizm ve günümüz heykel sanatına etkisi 

      Yavuz, Ayşe Tuba (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Dadaist tavırlı heykellerle ilgili çeşitli kaynaklarda parça parça bilgiler bulunmaktadır. Bu tez parça parça bu bilgileri tek başlık altında toplaması bakımından bu boşluğu dolduracaktır.
    • Değişen ekolojik döngünün sanata yansımaları 

      Çevik, Nazlı (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Doğa ile sürekli iç içe olan insan sayesinde sanatın doğa ile tanışması da yüzyıllar öncesine dayanır. İnsanlar ilk olarak, doğadan korkmuş ve onun bu döngüsüne hayranlıkla tanık olurken aynı zamanda da ona karşı bir ...
    • Dijital ortamların sanat alanlarına etkisi üzerinden sanal nesne: Vr ve Ar 

      Akpinar, Muhammet Nayir (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Gelişen teknoloji ile birlikte resim sanatında dijital araç gereçler ve dijital ortam kullanımı fazlasıyla ilgi çekmekte ve bu ilgi artarak devam etmektedir. Günümüz sanatını her geçen gün bütünüyle saran teknolojiyi, ...
    • Diyarbakır yöresierkek halayı oyununda icra edilen melodilerin derlenmesive makam analizi 

      Özaydin, Abdullah Kadir (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-05)
      Araştırmanın konusu, `Diyarbakır Yöresi Erkek Halayı Oyununda İcra Edilen Melodilerin Derlenmesi ve Makam Analizi` açısından incelenmesi şeklinde belirlenmiştir. Bu çalışmanın amacı; Diyarbakır yöresi Erkek Halayı oyununda ...
    • Dramatik metinlerde ağız kullanımı 

      Narmanlioğlu, Suzan Neslihan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-15)
      Yaşamın en önemli parçası sayılan dil, toplumdaki bireylerin birbirleriyle anlaşmaları, uyum içinde yaşamaları, birikimlerini gelecek kuşaklara aktarmaları için gereklidir. Dil onu konuşan toplumun kültürünün ve dünya ...
    • Düyek usûlünde, Rast ve Sabâ makamlarındaki şuğullerin makam ve güfte analizi 

      İnan, Kadir (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, Klâsik Türk Mûsikîsi sözlü eserleri kapsamında Dinî Mûsikî alanındaki Arapça güfteli İlâhîler olarak bilinen Şuğullerin, beste ve güfte bağlamında incelenmesi ve müzikal analizlerinin yapılması amacını taşımaktadır. ...
    • Ege bölgesi kilimlerinde yer alan motiflerin mitolojik ve sembolik anlamları 

      Açıkkol, Hatice Ebru (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Pazırık halısı ile başlayan Türk dokuma sanatı zaman zaman farklı tartışmalara konuolmuştur. Eskiden günümüze dokumalarda kullanılan mitolojik ve sembolik anlamları olanmotiflerle ilgili pek fazla ayrıntılı araştırma ...
    • Empresyonizmden günümüze dans ve resim ilişkisi 

      Sarikaya Demir, Gülay (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Araştırmanın konusu, iki ayrı sanat alanı olan dans ve resim sanatının bağımsız olma özelliklerine karşın, resim tarihi içerisinde bir arada işlendiği resim öğeleri ve sanat akımlarından hareketle; dans sanatının, resim ...
    • ENDEMİK BİTKİLERİN EBRU SANATININ NESNESİ OLARAK SANAT ALANINA KAZANDIRILMASI 

      Tuzci, Kadir (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-12-26)
      Bu çalışmada ebru sanatına konu nesnesi olarak Erzurum ili ve çevresinde bulunan endemik bitki türlerinden `Onosma Circinatum` (emzik otu) ve `Papaver Ttriniifolium Boiss` (turuncu gelincik) seçilmiş ve plastik sanatlar ...
    • Erken dönem hristiyan resim sanatı 

      Ergün, Serkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-20)
      ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİERKEN DÖNEM HIRİSTİYAN RESİM SANATISerkan ERGÜNTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Cemile Didem ÖZIŞIK2019, 105 sayfaJüri: Doç. Dr. Nevin AYDUSLUDoç. Dr. Mustafa IŞIKDr. Öğr. Üyesi Cemile Didem ÖZIŞIKHıri ...
    • Erol Deneç hayatı, eserleri ve felsefesi 

      Özarpalı, Gizem (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Türk resim sanatının ve fantastik sürrealizmin en önemli temsilcilerinden olan ErolDeneç, çalışmaları ve sanat felsefesiyle yurt içi ve yurt dışında akademik ve sanat çevrelerininön görüsü ve yorumlarıyla dünyanın en önemli ...
    • Erzurum Dutçu (Tuzcu) köyü ve çevresinde tarikat geleneğindeki tarihi mezarlıklar ve mezar taşları 

      Işik, Ebru (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-03)
      Anadolu'da Türklerin gittiği birçok bölgelerde görülen mezarlıklar ve mezartaşları, özellikle Türklerin Anadolu'ya geçiş yaptıkları, Doğu Anadolu bölgesindeyoğunluk kazanmaktadır. Anadolu'nun çeşitli ...
    • Erzurum ili âşıklık geleneğinde kullanılan ezgi kalıpları-âşık makamları 

      Möngü, Elif (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-20)
      Araştırmada, Erzurum ilinde bulunan Âşıkların kullandıkları Âşık Havalarının/Makamlarının tespitini yaparak ezgi kalıplarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Erzurum ilinde yaşayan 8 (sekiz) Âşık ve ...
    • Erzurum merkezde bulunan ahşap direkli düz tavanlı cami ve mescitlerin restorasyon öncesi ve restorasyon sonrası genel durumu 

      Özsağlicak, Şeyma (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-15)
      Erzurum merkezde bulunan ahşap direkli düz tavanlı cami ve mescitlerin plan ve mimari özellikleri tanıtıldıktan sonra en son geçirdiği restorasyon çalışmalarında neler yapıldığı, çalışmanın aslına sadık kalınarak yapılıp ...
    • Erzurum merkezde bulunan Osmanlı dönemi kubbeli camilerin restorasyon öncesi ve sonrası tahlil ve tenkidi 

      Atar, İnci (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-23)
      Türk Sanat Tarihinde kubbeli cami uygulaması aslında Mescid-i Nebebi 'nin ilk inşasındaki kubbeli uygulamaya kadar inmektedir. İlk defa Memlüklülerde yapıya eklenen kubbe, islam sanatının ilk kubbeli yapısı olan ...
    • Erzurum yöresi ağıtlarının makamsal açıdan incelenmesi 

      Atar, Konca (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-17)
      Ağıt, insanlığa acı veren herhangi bir olayın, bir kaybın, acıklı melodiler vasıtası ile haykırışı, seslenişidir. Ağıtın içeriğinde hüzün, kayboluş, ölüm, ayrılık gibi insana acı veren duygular vardır. Bu temel kavram ...
    • Erzurum yöresine ait oyun havalarının farklı değişkenler yönünden incelenmesi 

      Kivanç, Mahmut (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-25)
      Bu araştırmada Erzurum yöresine ait oyun havalarının, makam dizileri ve usûl özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Buradan hareketle ulaşılan bilgiler ışığında temelde aynı köklerin izlerini taşıdığı ...