Dada ve sürrealizm anlayışında kolaj imgesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İmge denen kavramın bilinen en eski somut izleri, tarih öncesi dönemlerin mağaraduvarlarından günümüze kadar gelen, yapılış amacının günümüzde bile sırrınıkoruduğu, dönemin insanlarının kendilerini ifade biçimi olarak düşündüğümüz duvarçizimleridir. Aradan geçen binlerce yılda imge; zihinsel oluşum süreci bakımından ilkgünkü karmaşıklığını korurken, uygulama, yöntem teknik ve malzeme bakımındaneskisiyle mukayese edilemeyecek bir değişim geçirmiştir. Bu değişim sürecinde kolajtekniği ile resim yüzeyine giren resim dışı nesneler, resmin ifade gücünü arttırmıştır.Kolaj tekniği ile birlikte sanat alanında farklı akımlar ve sanatçılar tarafındanuygulama odağı haline gelen kolaj imgesi, duygu ve düşüncelerin görsel ifadesinde,başvurulan güzide bir yöntem haline gelmiştir. Dönemin savaş karşıtı fikirleriyle ortayaçıkan Dada hareketi, kolaj imgeleriyle; sanatı sorgulayan ve hatta hiçe sayan eserlerortaya koymuştur. Geleneksel resim mantığını reddeden Dada hareketi, yıkıcı üslubuyladikkatleri üzerine çekerken, kolaj imgeleriyle de anlatımı üst seviyeye çıkarmıştır.Devamı niteliğinde olan Sürrealizm akımında ise kolaj imgelerini; kelimelerleanlatmanın güç olduğu, bilinçaltı ve hayali düşüncelerin gerçeküstü bir üsluplakarşımıza çıktığı görülmektedir. Dönemin, sanata yön veren akımları ve sanatçılarıtarafından kabul gören kolaj imgeleri Dadaist ve Sürrealist anlayışta hakkettiği değerigörmüştür The earliest known concrete traces of the concept of the image are the walldrawings from the cave walls of prehistoric times to the present day, where the purposeof construction still preserves its secret even today, and which we think of as the waypeople express themselves. Image in thousands of years; while maintaining thecomplexity of the first day in terms of the process of mental formation, the applicationhas undergone a change that cannot be compared with the old in terms of technique andmaterial. In this process of change, non-picture objects entering the painting surface bycollage technique increased the expression power of the painting.The collage image, which has become the focus of application by differentmovements and artists in the field of art together with collage technique, has become anoutstanding method applied in the visual expression of emotions and thoughts. TheDada movement, which emerged with the anti-war ideas of the period, with its collageimages became the art of questioning and even ignored artifacts. Refusing traditionalpainting, the Dada movement attracted attention with its destructive style and increasedthe expression with collage images. In Surrealism, which is a continuation, the imagesof collage; it is seen that it is difficult to tell by words, and the subconscious andimaginary thoughts appear in a surreal style. The collage images of the period, acceptedby the movements and artists of the art, have seen the value they deserved in Dadaistand Surrealist understanding.
Collections