Erzurum ili âşıklık geleneğinde kullanılan ezgi kalıpları-âşık makamları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, Erzurum ilinde bulunan Âşıkların kullandıkları Âşık Havalarının/Makamlarının tespitini yaparak ezgi kalıplarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Erzurum ilinde yaşayan 8 (sekiz) Âşık ve bu âşıklardan elde edilen Âşık Havaları/Makamları olarak adlandırılan ezgi kalıplarından oluşturmaktadır. Betimsel araştırma özelliği taşıyan araştırma tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca araştırmada sözlü görüşme (mülakat) tekniği kullanılmıştır. Erzurum ilinde 8 Âşık ile görüşmeler yapılarak âşık makamlarına yönelik veriler elde edilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler sonucunda, Âşıkların tamamı Sümmani ve Yıldızeli havası/makamında icra örneği göstermiştir. Erzurum ili âşıklık geleneğinde hava/makam olarak isimlendirilen 28 ezgi kalıbı tespit edilmiştir. Bu ezgi kalıplarına yönelik yapılan makamsal değerlendirmelerde en fazla kullanılan makamın Uşşak ve Hüseyni makamları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In the research, it was aimed to determine the minstrel works /Maqam used by Minstrels in Erzurum province and to reveal the melody patterns. The sample of the study consists of 8 (eight) Minstrels living in Erzurum and the melody patterns obtained from these minstrels called Minstrels/Maqams. Research screening model with descriptive research feature was used. In addition, oral interview technique was used in the research. In Erzurum province, 8 minstrels were interviewed and data were obtained for the minstrel authorities.As a result of the data obtained in the research, all of The Minstrels showed examples of execution in Sümmani and Yıldızeli songs /Maqam. 28 melody patterns named as song /Maqam have been identified in the tradition of Minstrelsy in Erzurum province. It was concluded that Uşşak and Huseyni maqams were the most used maqams in the maqamical evaluations made for these melody patterns.
Collections