EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 2684
-
Cumhuriyet döneminde program geliştirme açısından hayat bilgisi öğretim programlarının incelenmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Cumhuriyetin ilânından bugüne kadar Hayat Bilgisi Öğretim Programları zamanın ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak zaman zaman değişikliklere uğramıştır. Ancak yapılan bu değişiklikler, eğitim biliminin özellik ve ... -
İlköğretim okullarında 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin imla ve noktalama işaretleriyle ilgili bilgi ve beceri düzeyleri
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)109 8. Sınıftaki bireysel farklılıkların olması sınıf içinde farklı öğrenme durumları ortaya çıkar. Bunun için imlâ öğretiminde değişik metotların uygulanması başarıyı arttırabilir. 5.3. Özet Öğretimdeki verimsizlik ... -
İki farklı sosyal çevrede okul öncesi eğitim kurumlarına giden çocukların anne-babalarının okul öncesi eğitimden beklentilerinin incelenmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmada iki farklı sosyo-ekonomik düzeye mensup ailelerin okul öncesi eğitimden beklentilerinin incelenmesi esas alınmıştır. Bu araştırma ile, toplumumuzda gittikçe yaygınlaşan okul öncesi eğitim, ebeveynlerin ... -
İlkokul öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi ile ilgili düşünceleri ve okul öncesi eğitimden beklentileri
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin en önemli amaçlarından birisi, bireyin ve toplumun sosyal yönden gelişmesini sağlamak ve onun, içinde bulunduğu ortama dengeli bir şekilde uyumunu gerçekleştirmektir. Bu uyumun temelleri de eğitimin ilk basamağı ... -
Öğretmen davranışlarındaki değişiklikler ve sebepleri
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Öğretmen Davranışlarındaki Değişiklikler ve Sebepleri Bu çalışmanın amacı; ilköğretim öğretmenlerinin mesleki yönden davranışlarındaki değişiklikleri araştırmaktır. Değişiklikleri yakalayabilmek için, 1960 ve 1970'de ... -
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş çocuklarının beslenme kavramlarının geliştirilmesinde öğrenme evresi yönteminin etkisi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)112 BÖLÜM V: ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER 5.1. Özet Bu araştırmada problemimiz, yaşamın her dönemindeki insanın ihtiyaç duyacağı yeterli ve dengeli beslenme bilincinin, okul öncesi dönemden başlayarak kalıcı ve etkin öğrenmeyi ... -
İlköğretim 5. sınıf matematik ders kitaplarının eğitim öğretime uygunluğunun değerlendirilmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Matematik öğretiminde kullanılan temel bilgi kaynağı ders kitabıdır. Matematik ders kitaplarının çağdaş eğilimleri yansıtması; etkili ve kalıcı bir matematik öğretiminin gerçekleştirilmesine büyük katkı sağlayacaktır. ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin eğitim seviyelerine göre beklentileri
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)95 Annelerin eğitim düzeyine göre, `çocuğun duygu ve heyecanını paylaşabilme sorusuna evet diyenlerin yüzdeleri arasındaki farka bakılmış istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmüştür. Üst eğitim seviyesi ile alt eğitim ... -
İlköğretim okullarının 1. kademesindeki din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinin program, öğretmen ve öğrenci açısından değerlendirilmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)-II- ÖZET Eğitim tesadüfi olayların sonucu oluşmuş bir faaliyet değildir. Plânlı, programlı hedefi ve gayesi olan sistemli bir faaliyettir. Gerek insanın çok komplike bir yapıda olmasından, gerekse her bilim adamının kendi ... -
İlköğretim okulları 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde Ege bölgesi konusunun araç-gereç kullanılarak öğretiminin değerlendirilmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada öğrenci merkezli yöntemlerle sosyal bilgiler dersi öğretimi üzerinde durulmuştur. Sosyal Bilgiler öğretiminde çeşitlilik esastır. Yapılan araştırmalar çeşitlilikten yoksun, tek düze, ezbere bir eğitimin ... -
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınıf öğretmenlerinin ilkokul rehberlik uzmanının görevleri konusunda bilinçlilik düzeyleri
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)BOLUM VI: ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde araştırmanın genel bir özeti yapılarak, araştırma problemine ilişkin bulguların sonuçları verilmiş ve öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır. 6.1. Özet Bu araştırmada Kuzey Kıbrıs ... -
Sınav kaygısının üniversite adayı ergenlerde incelenmesi (İstanbul ili, Bakırköy ilçesi örneği)
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Özet 1997- 1998 Eğitim ve Öğretim yılında, İstanbul İli, Bakırköy İlçesi'nde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın konusu ` Sınav kaygısının üni versite adayı ergenlerde incelenmesi` dir. Araştırma, Bakırköy ... -
Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin iş tatmini ve öğretmen tutumlarının karşılaştırılması
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Eğitim tüm dünyada kalkınmanın ön şartlarından biri olarak kabul edilmektedir. Eğitim çağındaki öğrencilerin büyük kısmım oluşturan okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların yetiştirilmesinde öğretmenlerimize ... -
Down sendromlu çocukların görsel algı gelişimine frostig görsel algı eğitim programının etkisi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)130.... BOLUM V: ÖZET YARGI VE ÖNERİLER l.OZET Bu çalışma, Down Sendromlu çocukların görsel algı gelişimine `Frostig Görsel Algı Eğitim Programı`nın etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma gurubunu İ.Ü.ÇAPA Tıp ... -
Anadolu liseleri, özel Türk ve özel yabancı okullarda İngilizce öğretiminin etkililiği: Süreç boyutunda bir araştırma
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ABSTRACT This research aims to find out the process-product relation at Anatolian High Schools, Turkish Private High Schools and Foreign Private High Schools, from the point of view of English lessons. To evaluate the ... -
Yeterliliğe dayalı lider yetiştirme programının etkililiği
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)153 BEŞİNCİ BÖLÜM ÖZET,YARGI VE ÖNERİLER ÖZET Bu araştırmanın amacı, lider yetiştirme programı olarak hazırlanan Minnesota Administrative Training Program'mm uzman denetiminde uyarlanan Yeterliğe Dayalı Lider Yetiştirme ... -
Öğretmenlerin ve öğrencilerin çocuk haklarına bakışının değerlendirilmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırma Uluslar arası Okul Psikolojisi (International School Psychology Assocation) ISPA'nın başlatmış olduğu çocuk haklarının bugünkü durumu ve istenen gelişmeler hakkında çocukların ve eğitimcilerin ... -
Üniversite öğrencilerinin psikoaktif madde deneyimleri ile kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırma, Üniversite öğrencilerinde psikoaktif madde deneyimlerinin, tutumlarının ve kaygı düzeylerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. 1997-98 öğretim yılı Güz Dönemi'nde, Mimar Sinan Üniversitesi'nin ... -
Ergenlik dönemindeki öfke ifade tarzlarının kendilik imgesi bağlamında incelenmesi
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)BÖLÜM V ÖZET,SONUÇ VE ÖNERİLER Özet Bu araştırma, 15-16 yaş grubu ergenlerinin öfke ifade tarzlarının kendilik imgelerini algılamalarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Söz ... -
Velilerin özel okul tercihlerini etkileyen faktörler ve özel okulların reklam stratejileri
(MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)140 ? * mm BOLUM 5. ÖZET, YARGI VE ÖNERİLER Özet Dünyada 1970 ve 1980'li yıllardan itibaren eğitim alanında özel finans kaynaklarına yönelme eğilimi artmıştır. Türkiye'de de 1985 yılından itibaren devletin bu ...