Öğretmen davranışlarındaki değişiklikler ve sebepleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Öğretmen Davranışlarındaki Değişiklikler ve Sebepleri Bu çalışmanın amacı; ilköğretim öğretmenlerinin mesleki yönden davranışlarındaki değişiklikleri araştırmaktır. Değişiklikleri yakalayabilmek için, 1960 ve 1970'de Selahattin Ertürk'ün yaptığı benzer çalışmalar baz alınmıştır. Araştırmada 102 sorulu bir anket uygulanmıştır. Her bir önermeye karşılık biri doğru üç şık yer almıştır. Bu ankette öğretmenin, ders işleme ;planlama, ödev verme, öğrenci davranışlarına yaklaşımı, konularını kapsamaktadır. Anket; 48 i Marmara Üniversitesi son sınıf öğrencisi, 106 sı ilköğretim öğretmen ve yöneticileri olmak üzere 154 kişiye uygulanmıştır. Çalışmada; öğretmen davranışlarındaki değişiklikler kaykare ile yoklanmıştır. Bunun sonucunda istenen öğretmen davranışlarındaki değişiklikler ve branş, kıdem, cinsiyet bakımından manidarlıklarını ortaya koymaya çalışmıştır. İstenen öğretmen davranışları 1970 e göre 199S de 25 den 36 ya çıkmıştır. İstenmeyen öğretmen davranışları 78 den 66 ya inmiştir, istenmeyen öğretmen davranışlarının 61 i her iki yılda da yer almıştır. 33 davranış cinsiyet, branş, kıdem bakımından manidar bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin diğer branş öğretmenlerine göre, kıdemsizlerin kıdemlilere göre daha başarılı oldukları görülmüştür. i ÖZET Öğretmen Davranışlarındaki Değişiklikler ve Sebepleri Bu çalışmanın amacı; ilköğretim öğretmenlerinin mesleki yönden davranışlarındaki değişiklikleri araştırmaktır. Değişiklikleri yakalayabilmek için, 1960 ve 1970'de Selahattin Ertürk'ün yaptığı benzer çalışmalar baz alınmıştır. Araştırmada 102 sorulu bir anket uygulanmıştır. Her bir önermeye karşılık biri doğru üç şık yer almıştır. Bu ankette öğretmenin, ders işleme ;planlama, ödev verme, öğrenci davranışlarına yaklaşımı, konularını kapsamaktadır. Anket; 48 i Marmara Üniversitesi son sınıf öğrencisi, 106 sı ilköğretim öğretmen ve yöneticileri olmak üzere 154 kişiye uygulanmıştır. Çalışmada; öğretmen davranışlarındaki değişiklikler kaykare ile yoklanmıştır. Bunun sonucunda istenen öğretmen davranışlarındaki değişiklikler ve branş, kıdem, cinsiyet bakımından manidarlıklarını ortaya koymaya çalışmıştır. İstenen öğretmen davranışları 1970 e göre 199S de 25 den 36 ya çıkmıştır. İstenmeyen öğretmen davranışları 78 den 66 ya inmiştir, istenmeyen öğretmen davranışlarının 61 i her iki yılda da yer almıştır. 33 davranış cinsiyet, branş, kıdem bakımından manidar bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin diğer branş öğretmenlerine göre, kıdemsizlerin kıdemlilere göre daha başarılı oldukları görülmüştür. i
Collections