İlköğretim okullarında 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin imla ve noktalama işaretleriyle ilgili bilgi ve beceri düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
109 8. Sınıftaki bireysel farklılıkların olması sınıf içinde farklı öğrenme durumları ortaya çıkar. Bunun için imlâ öğretiminde değişik metotların uygulanması başarıyı arttırabilir. 5.3. Özet Öğretimdeki verimsizlik nedenlerinin bilimsel süreçlerde incelenmesi çözüm önerilerinin yaşama geçirilmesi, imlâ ve noktalama öğretiminde istenilen başarıya ulaşabilmenin temel koşulu olarak görülür. Oysa, günümüzde veliler maddi ve manevi fedakarlıklarla eğitimden fayda sağlamak düşüncesiyle yola çıkmaktadırlar. Öğretmenlerin de çeşitli sebeplerle, öğretime hatta testlerle öğrencilerini sınavlara hazırlamaya ağırlık vermeleri, Türkçe Öğretimi içinde imlâ ve noktalama çalışmalarına gerekli zamanı ayırmak ve özen göstermekten uzaklaştırmıştır. Hal böyle olunca, `Gerçekleştirilen çaba sonunda eğitimden beklenen elde edilebiliyor mu? Türkçe dersinde öğrenme ne durumdadır? Türkçe dersi içinde yer alan imlâ ve noktalama becerisi ne durumdadır?` akla gelen sorularla böyle bir araştırmanın yapılması düşünülmüştür. Araştırma, `İlköğretim okullarında 1. kademe 5. sınıf öğrencilerinin imlâ ve noktalama beceri düzeyi nedir?` sorusuna cevap aramaya çalışmıştır. Bu araştırmanın literatürünün birinci bölümünde, imlâmızda yapılan değişiklikler ele alınmıştır. İkinci bölümde, imlâ ve noktalamanın tanımı, kuralları ve anlamaya katkısı gösterilmiştir. Üçüncü bölümde, dilin özelliklerinin imlâya nasıl yansıdığından bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde110 ise, imlâ ve noktalama öğretimi metotları anlatılmıştır. Uygulama kısmında ortaya konan problemin çözümü için dört ayrı değerlendirme formu geliştirilmiş ve hazırlanan formlar farklı kültürel çevrelerdeki öğrencilere uygulanmıştır. Örneklem grubunun büyüklüğü n=130 olarak alınmıştır. Araştırmanın uygulama kısmı 1996-1997 öğretim yılında İstanbul İli Kadıköy İlçesi `ne bağlı Melahat Şefizade İlköğretim Okulu. Ümraniye Üçesi'ne bağlı Hekimbaşı Çiftliği İlkokulu ve Üsküdar İlçesi'ne bağlı Çengelköy İlköğretim Okulu'nun 5. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Uygulanan değerlendirme formları ile imlâ ve noktalama becerileri ölçülmüştür. Değerlendirme formlarından elde edilen verilere göre aritmetik ortalama, standart sapma, Pearson Çarpım Momentler Katsayısı, Tek Boyutlu Varyans Analizi ve t-Testi hesaplamaları yapılmıştır. Uygulama sonunda, öğrencilerin imlâ ve noktalama beceri düzeyleri yetersiz bulunmuştur.
Collections