Search
Now showing items 1-10 of 26
Öğrencilerin günlük yaşamla ilgili biyoloji konularını öğrenme düzeylerinin belirlenmesi
(2018-08-06)
ÖĞRENCİLERİN GÜNLÜK YAŞAMLA İLGİLİ BİYOLOJİ KONULARINI ÖĞRENME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Aydın Yüzbaşıoğlu ÖZ Bu araştırmada, orta öğretim seviyesinde biyoloji öğrenimi almış öğrencilerin, günlük yaşamla ilgili biyoloji ...
Biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik eğitim için öğrenme ön koşulları
(2018-08-06)
Bu arastırmanın temel amacı etkili bir biyolojik çesitlilik egitimi için gerekli ögrenmeön kosullarının belirlenmesidir. Bu amaç dogrultusunda ögrencilerin biyolojikçesitlilige ve biyolojik çesitliligin azalmasına yönelik ...
Antimutajen maddelerin etki mekanizmasında antioksidant enzimlerin rolü
(2018-08-06)
IV ÖZET Bu çalışmada 4-nitroquinolin-N-oxid (4NQ0) ve mitomisin C (MMC)'nin mutajenik potansiyellerine karşı riboflavin ve redükte glutatyonun antimutajenik etkilerinde antioksidant enzimlerin rolü incelenmiştir. Bu ...
Bilgisayar destekli biyoloji öğretiminde öğretmenin rolü
(2018-08-06)
IV ÖZET Bu araştırmanın amacı, `Bilgisayarlı Bire-Bir + Tartışma` öğretim yönteminin öğrencilerin biyoloji ders indeki başarılarına, fen tutumlarına, bilgisayar destekli öğrenmeye yönelik tutumlarına ve bilgisayar ile ...
Lise I. sınıf biyoloji dersinde kullanılan ifade ve kavramların uygunluk ve tutarlılık yönünden değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Lise 1. sınıf biyoloji dersinde kullanılan ifade ve kavramların UYGUNLUK VE TUTARLILIK YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ Kadriye Bingöloğlu Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar ...
Lise 1 biyoloji müfredatında yer alan `ekoloji-dünya ortamı ve canlılar` ünitesinin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
LİSE 1 BİYOLOJİ MÜFREDATINDA YER ALAN `EKOLOJİ - DÜNYA ORTAMI VE CANLILAR` ÜNİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Selda Gülen Hacettepe Üniversitesi, Biyoloji Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı ÖZET ...
Orta öğretim biyoloji programında genetik konularının değerlendirilmesi ve öğrencilerin genetiğe ilgisinin saptanması
(2018-08-06)
ORTA ÖĞRETİM BİYOLOJİ PROGRAMINDA GENETİK KONULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖĞRENCİLERİN GENETİĞE İLGİSİNİN SAPTANMASI Nairn Uzun Hacettepe Üniversitesi, Orta öğretim Fen ve Matematik Alanlar Bölümü, Biyoloji Eğitimi Anabilim ...
Ortaöğretim öğrencilerinin biyolojik çeşitliliğe yönelik bilgi ve tutumları
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı öğrencilerin biyolojik çeşitliliğe yönelik bilgi ve tutumlarının çeşitli sosyodemografik değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin biyolojik çeşitliliğe yönelik tutumları ...
Orta öğretim biyoloji öğretimi programında azotun yerinin belirlenmesi
(2018-08-06)
ORTA OGRETIM BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ PROGRAMINDA AZOTUN YERİNİN BELİRLENMESİ Meltem Kumara ÖZ Bu çalışmada azot ile ilgili konulara orta öğretim biyoloji programında ne ölçüde yer verildiğinin belirlenmesi hedeflenmiş ve hangi ...
Lise 1. ve Lise 2. sınıf biyoloji derslerinin yöntem, program, araç-gereç ve öğrenci katılımı yönlerinden değerlendirilmesi
(2018-08-06)
IV ÖZET Bu araştırmada öğretmen ve öğrencilerin görüşleri alınarak orta öğretim kurumlarında Lise 1. ve Lise 2. sımf biyoloji derslerinin yöntem, program, araç-gereç ve öğrenci katılımı yönlerinden bugünkü durumu ...