Lise I. sınıf biyoloji dersinde kullanılan ifade ve kavramların uygunluk ve tutarlılık yönünden değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lise 1. sınıf biyoloji dersinde kullanılan ifade ve kavramların UYGUNLUK VE TUTARLILIK YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ Kadriye Bingöloğlu Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı ÖZ Bu çalışmanın amacı, lise 1 biyoloji ders kitaplarında (L.1.B.D.K.) kullanılan ifade ve kavramların Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programı, üniversitede okutulan kitaplar(Ü.O.K.), öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve öğretmenlerin bilgileri ile uygun ve tutarlı olup olmadığını belirlemek ve uygun ifadeyi önermektir. Bu amaçla öncelikle L.1.B.D.K'nda yer alan ve kendi içinde uyum ve tutarlılığı olmayan ya da Ü.O.K'da ve ÖSS'de tutarlılığından şüphe edilen ifade ve kavramlar belirlenmiştir. Daha sonra bu ifade ve kavramların Ü.O.K ve ÖSS ile uygunluk ve tutarlılığının olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin bilgileri ile, bu ifade ve kavramların uygunluk ve tutarlılığının araştırılması amacıyla bir anket hazırlanmıştır ve 31 biyoloji öğretmenine uygulanmıştır. Sonuçta hem L.1.B.D.K.'nda hem de Ü.O.K. ve ÖSS'de aynı anlamı ifade eden birden fazla kavram kullanıldığı, başka bir ifadeyle L.1.B.D.K.'nda yer alan kavramların Ü.O.K. ve ÖSS ile uyum ve tutarlılık içinde olmadığı tespit edilmiştir. Uygulanan anket sonucunda öğretmenlerin de bu ifade ve kavramları aynı anda kullandıkları ve öğretmenler arasında bir kavram birliğinin olmadığı ortaya çıkmıştır. EVALUTION OF THE TERM AND CONCEPTS USED IN HIGH SCHOOLS BIOLOGY LESSONS FOR FIRST YEAR STUDENTS IN THE ASPECT OF SUITABILITY AND CONSISTENCY Kadriye Bingöloğlu Hacettepe University, Department of Science and Matematics for Secondary Education Division of Biology Education ABSTRACT The aim of this study, is to determine whether'f suitability and consistencyo of term and concepts used in biologiy textbooks for Lycee 1, with biolofy curriculum, biology textbooks for universities, students selection examms and knowledge of biology teachers or not. For this purpose, firstly the term and concepts, which were not suitable and consistent in the biology textbooks for Lycee 1 on the terms and concepts which were consistent in the biology textbooks for universities and university selection exam, were determined, lastly, wether if these terms and concepts were suitable and consistent with biology textbooks for universitien and university selection exams. Benides, in order to search suitability and consistency of these terms and concepts with knowledge of biology teachers, a quentionnaire was prepared and epplied to thirty-one biology teachers. As a result, it has seen that, more than one concept which hool the some meaning was used both biology textbooks for university and in universities entrace exams. In other words, concepts used in biology textbooks for Lycee 1 were not suitable and consistent with biology textbooks for universitien and university entrace exams. The result of applied quentionnaire shoved that teachers were also used these terms and concepts and at the some time there was not a consensus on concepts between teachers.
Collections