Lise 1 biyoloji müfredatında yer alan `ekoloji-dünya ortamı ve canlılar` ünitesinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
LİSE 1 BİYOLOJİ MÜFREDATINDA YER ALAN `EKOLOJİ - DÜNYA ORTAMI VE CANLILAR` ÜNİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Selda Gülen Hacettepe Üniversitesi, Biyoloji Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı ÖZET Bu çalışmada, M. E. B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı' nın hazırlamış olduğu Lise 1 Biyoloji Öğretim Programında yer alan Ekoloji ` Dünya Ortamı ve Canlılar ` bölümü için önerilen programı, Biyoloji öğretmenlerinin ne ölçüde yerine getirerek işledikleri araştırılmıştır. Lise 1 Biyoloji öğretmenlerinin, Ekoloji ` Dünya Ortamı ve Canlılar ` bölümü için önerilen programı ne ölçüde yerine getirerek işlediklerini belirlemek amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket formu Bursa' daki örnekleme yöntemi ile seçilen yirmibeş lisedeki elli Biyoloji öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlere uygulanan anket sonucunda, öğretmenlerin M. E. B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı' nın hazırlamış olduğu Lise 1 Biyoloji Öğretim programında yer alan Ekoloji ` Dünya Ortamı ve Canlılar ` bölümü için önerilen çalışmalardan, uygulamaya yönelik çalışmalar dışındakileri çoğunlukla yerine getirdikleri tespit edilmiştir. Bu da okullarımızda mevcut olması gereken araç -gereç ve malzemelerin yeterli olmamasından kaynaklanmaktadır; en kısa zamanda okullarımızın araç - gereç ve malzeme bakımından eksikliklerinin tamamlanması gerekmektedir. Anahtar Sözcükler: Ekoloji, Ekoloji Bilgisi, Çevre, Çevre Eğitimi, Canlılar ve Çevre Danışman: Prof. Dr. Haluk SORAN, Hacettepe Üniversitesi, Biyoloji Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı THE EVALUATION OF `THE ECOLOGY - WORLD ENVIRONMENT AND LIVINGS THINGS` UNITS IN THE LYCEE 1 BIOLOGY CURRICULUM Selda Gülen Hacettepe University, Department of Biology Education, Section of Sciences and Mathematics for Secondary Education ABSTRACT In this study, it has been researched how much biology teachers realised the program suggested for the Echology ` World Environment and Living Beings ` Division present in the Lycee 1 Biology Curriculum, which M. E. B. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı prepared. An inquiry poll has been prepared to find out how much biology teachers realised the program suggested for the the Echology ` World Environment and Living Beings ` Division. The prepared inquiry poll form has been applied on fifty five biology teachers chosen by the exemplifying method. At the end of the inquiry poll applied on those teachers, it has been seen that they have largely not realised those except from the studies related to application from the studies suggested for the Echology ` World Environment and Living Beings ` Division present in the Lycee 1 Biology Curriculum, which MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı prepared. This of course results from the insufficiency educational equipments that have to be present in our schools. Thus all our schools must be provided with all necessary equipments immediately. Keywords: Ecology, Ecology Science, Environment, Environment Education, Living beings and Environment Advisor: Prof. Dr. Haluk SORAN, Hacettepe University, Department of Biology Education, Section of Sciences and Mathematics for Secondary Education 11 tC WKSIKOGReT KOKOUT
Collections