Kültür-eğitim etkileşimi ve Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET Toplumumuz Batılılaşma hareketleriyle birlikte son iki asırdır hızlı bir değişim sürecini yaşamaktadır. Bu süreçten kültür ve eğitimimiz hem etkilenmiş hem de böyle bir sürecin yaşanmasında etken olmuştur diyebiliriz. `Kültür - Eğitim Etkileşimi ve Türkiye Örneği` adındaki bu çalışmada amacımız kültürel değerlerin formel eğitim alanındaki önemini araştırmaktır. Davit Easton'un `Siyasal Sistem` modelinden hareket edilerek, sistemin içinde ne olup bittiği bir tarafa bırakılıp; sistem bir çeşit `kara kutu` olarak kabul edildikten sonra sistem ile çevresinin ilişkisini oluşturan unsurlardan sadece Kültür - Eğitim etkileşimi ele alınmıştır. Araştırma, dokümantasyon, analiz ve sentez yöntemlerinden hareket edilerek yapılmıştır. Son iki asırdır Batı toplumları gibi güçlü olmak amacıyla yönümüzü Batı'ya döndük ama Batı'yı güçlü yapan sistemi bir türlü yakalayamadık. Batıdan sürekli medeniyet, modernlik, çağdaşlık adma kültürel unsurlar ve değerler ithal ettik. Bu değerlerin yerli değerlerle sürekli çatışma halinde olduğunu görüyoruz. Bu olumsuzluklardan kurtulmak için devlet, eğitime yeni kültürler taşımak yerine toplumun kültürünü taşıyıp geliştirmelidir. Toplumun ihtiyacına cevap veren okullar açıp, eğitimi toplumun bütün kesiminin yararlandığı bir kurum haline getirmelidir. Toplumun değerlerini reddeden bir eğitim sistemi, toplumsal ilerleme yerine, toplumsal kargaşa meydana getirmektedir. Ancak bir ayağı bilgi ve medeniyette diğer ayağı toplumun kültüründe olan bir eğitim anlayışı, toplumu başarıya ulaştırabilir. SUMMARY Our society has been living a fast changing world during the last two centuries after choosing a western way of life. This process effected our cultural life and education system. The main purpose of this work is to evaluate the interaction as well as the place of cultural values in the field of education. In this work, by benefiting from the modal of political system which was established by David Easton we examined the interaction of cultur and education. We used analitical approach in the work. In the last two centuries, we turned our face to the West wishing to be powerful like the West. Unfortunately, we only imitated the cultural values which conflict of the west with our own cultural values instead of taking the sprit of the West, namely the sprit of more dynamic work. The conclusion of this work is that the best way to develop a country is not to imitate other countries' cultural values, but to establish more meaningful and competiable cultural values and adjust the education system according to the country needs.
Collections