Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Haci
dc.contributor.authorGöverçile, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:52:28Z
dc.date.available2020-12-29T14:52:28Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/447192
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Toplumumuz Batılılaşma hareketleriyle birlikte son iki asırdır hızlı bir değişim sürecini yaşamaktadır. Bu süreçten kültür ve eğitimimiz hem etkilenmiş hem de böyle bir sürecin yaşanmasında etken olmuştur diyebiliriz. `Kültür - Eğitim Etkileşimi ve Türkiye Örneği` adındaki bu çalışmada amacımız kültürel değerlerin formel eğitim alanındaki önemini araştırmaktır. Davit Easton'un `Siyasal Sistem` modelinden hareket edilerek, sistemin içinde ne olup bittiği bir tarafa bırakılıp; sistem bir çeşit `kara kutu` olarak kabul edildikten sonra sistem ile çevresinin ilişkisini oluşturan unsurlardan sadece Kültür - Eğitim etkileşimi ele alınmıştır. Araştırma, dokümantasyon, analiz ve sentez yöntemlerinden hareket edilerek yapılmıştır. Son iki asırdır Batı toplumları gibi güçlü olmak amacıyla yönümüzü Batı'ya döndük ama Batı'yı güçlü yapan sistemi bir türlü yakalayamadık. Batıdan sürekli medeniyet, modernlik, çağdaşlık adma kültürel unsurlar ve değerler ithal ettik. Bu değerlerin yerli değerlerle sürekli çatışma halinde olduğunu görüyoruz. Bu olumsuzluklardan kurtulmak için devlet, eğitime yeni kültürler taşımak yerine toplumun kültürünü taşıyıp geliştirmelidir. Toplumun ihtiyacına cevap veren okullar açıp, eğitimi toplumun bütün kesiminin yararlandığı bir kurum haline getirmelidir. Toplumun değerlerini reddeden bir eğitim sistemi, toplumsal ilerleme yerine, toplumsal kargaşa meydana getirmektedir. Ancak bir ayağı bilgi ve medeniyette diğer ayağı toplumun kültüründe olan bir eğitim anlayışı, toplumu başarıya ulaştırabilir.
dc.description.abstractSUMMARY Our society has been living a fast changing world during the last two centuries after choosing a western way of life. This process effected our cultural life and education system. The main purpose of this work is to evaluate the interaction as well as the place of cultural values in the field of education. In this work, by benefiting from the modal of political system which was established by David Easton we examined the interaction of cultur and education. We used analitical approach in the work. In the last two centuries, we turned our face to the West wishing to be powerful like the West. Unfortunately, we only imitated the cultural values which conflict of the west with our own cultural values instead of taking the sprit of the West, namely the sprit of more dynamic work. The conclusion of this work is that the best way to develop a country is not to imitate other countries' cultural values, but to establish more meaningful and competiable cultural values and adjust the education system according to the country needs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKültür-eğitim etkileşimi ve Türkiye örneği
dc.title.alternativeEffect of the culture-education and the sample of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-23
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmSociety
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmAcculturation
dc.subject.ytmWesternization
dc.identifier.yokid61639
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61639
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess