Pazarlamada tüketici bilinci ve bilinçli tüketici (Sakarya ili uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz pazar şartlarında hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece işletmeleri değil, tüketicileri de etkilemektedir. Bu çalışmada son yıllarda sıkça kullanılmaya başlayan bilinçli tüketim kavramının ne olduğu ve tüketicilerce nasıl algılandığı araştırılmaktadır. Çalışma 375 kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasını kapsamaktadır. Bulgulara göre, tüketicileri dört grup altında toplamak mümkündür. Her grubun satın alma davranışları arasında farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır. IV SUMMARY There is a rapid change in today's market environments. This change poses significant impact on not only organizations but also the consumers. In this study, the meaning of the the term `conscious consumer`which is frequently used in the recent literature is examined and the perceptions of the term by the consumers. The study is carried out on a survey with 375 people. Findings indicate that consumers can be grouped under four categories. Analysis results indicated the existence of difference between the groups in terms of consumption behaviour.
Collections