Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunışık, Remzi
dc.contributor.authorYaman, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:46:59Z
dc.date.available2020-12-29T14:46:59Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/446156
dc.description.abstractÖZET Günümüz pazar şartlarında hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece işletmeleri değil, tüketicileri de etkilemektedir. Bu çalışmada son yıllarda sıkça kullanılmaya başlayan bilinçli tüketim kavramının ne olduğu ve tüketicilerce nasıl algılandığı araştırılmaktadır. Çalışma 375 kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasını kapsamaktadır. Bulgulara göre, tüketicileri dört grup altında toplamak mümkündür. Her grubun satın alma davranışları arasında farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır. IV
dc.description.abstractSUMMARY There is a rapid change in today's market environments. This change poses significant impact on not only organizations but also the consumers. In this study, the meaning of the the term `conscious consumer`which is frequently used in the recent literature is examined and the perceptions of the term by the consumers. The study is carried out on a survey with 375 people. Findings indicate that consumers can be grouped under four categories. Analysis results indicated the existence of difference between the groups in terms of consumption behaviour.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlamada tüketici bilinci ve bilinçli tüketici (Sakarya ili uygulaması)
dc.title.alternativeConsumer conscious in marketing and conscious consumer (A case of Sakarya)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer conscious
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid111815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108712
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess