Lise 1 fizik dersi eğitiminin internet ve internet destekli eğitimle verilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi Eğitim, E-Öğrenme, İnternet temelli eğitim, Eğitim Teknolojisi, Uzaktan Eğitim Bu araştırmanın amacı; internet destekli eğitim'in öğrenme ve öğretme faaliyetlerinde kullanılması ile ilgili örnek bir çalışma yapmak ve öğrenci başarısına etkilerini bilimsel kriterler ile değerlendirmektir. Araştırma teorik ve alan çalışması olarak planlanmıştır.Araştırmamn kuramsal çerçevesi oluşturulurken ilk olarak alanla ilgili literatür taraması yapılmıştır.Birinci bölümde; Uzaktan eğitim ve İnternet destekli eğitim'in tarihçesi ve kuramsal temelleri incelenmiştir.İkinci bölümde; internet destekli eğitim konusunda örnek bir eğitim yazılımı tasarım aşamasından internet' de yayınlanması aşamasına kadar anlatılmıştır. Üçüncü bölümde; yapılan alan çalışması ve istatistiksel bulgular değerlendirilmiştir. Alan Çalışmasında; -örneklem grubu, orta öğretim kurumundan alınarak basan testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, internet destekli eğitim'in öğrenci başarısına olumlu yönde katkı sağladığı görülmüştür. Yeni eğitim teknolojileri ile hazırlanan `İnternet destekli Lise 1 Fizik Dersi` modelinin, öğrenciler açısından daha anlaşılır, ilgi çekici, etkin ve katılımcı bir model olacağı düşünülmektedir. vıı Presaentation of `Lycee 1 Physics` by Distance Education (internet and internet Supported) Keywords: Online Education, E-Learning, İnternet Based Education, Educational Technology, Distance Education Main targets of this research are to make a sample study about the usage of internet supported education for learning activities and to evaluate its effects on student success by scientific criteria. This research is planned to be theoric and a field study. Initially the literature about this field is searched thorough to constitude the theoritical frame of this research. In the first part, the historical background of `remote and internet supported education` and its theoritical basis are studied. In the second part, a sample software is explained from design phase to release on internet. Finally in the third part, the field study and the statistical results are evaluated. The sample group in the field study is selected from middle education and a survey is done. According to the research results, it is found that internet supported education improves the success of the students. It is thought that the model of `Internet supported Lycee 1 Physics` prepared with new educational technologies is more comprehensible, interesting, effective and interactive model for students. Vlll
Collections