5E öğrenme yönteminin 8. sınıf öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik konusunu anlamalarına ve fen`e yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan 5E Öğrenme Yönteminin, öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesine ola etkisi araştırılmış olup, öğrencilerin Fen Bilgisine yönelik tutumları üzerine etkisi de incelenmiştir.Çalışma örneklemini, İzmir İli, Karşıyaka İlçesi'nde bulunan bir ilköğretim okulundaki 2 farklı şubede öğrenim gören, 70 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2009-2010 eğitim ? öğretim yılının 2.döneminde gerçekleştirilmiştir. Şubelerden birisi 5E Öğrenme Yöntemini kullanarak ders işlenen deney,diğeri ise Geleneksel Yöntemle ders işlenen kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu seçim rastgele yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi (YEBT), Fen'e Yönelik Tutum Ölçeği (FYTÖ) ve 5E Öğrenme Yöntemine Yönelik Görüş Formu olmak üzere 3 ölçekten yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler ilişkisiz t-testi ve gruplar arasındaki farklılıkların anlamlılığını karşılaştırmak için tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılarak incelenmiştir.Araştırma sonuçları, 5E Öğretim Yöntemi iler ders işlenen deney grubu öğrencilerinin hem başarı hem de tutum puanları arasında, deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. The aim of this research is to determine the effect of 5E learning method prepared for the advanced configuration approach on troubleshooting the misconception and on the attitudes of students to Siences was researched and examined.Activity Sampling consists of 70 students from 8th degree class in two different elementary schools. Application was performed in second semester of years 2009-2010. One of them is experimental group in which the lessons are taught by 5E learning method; and the other one is control group in which the lessons are taught by traditional learning method (this selection was performed randomly). Electricity in our lives test, attitudes of students to Sciences scale and 5E learning method opinion forms were used as means of data accumulation in activity.Data obtained from research was examined using single factorial covariance analysis (ANCOVA) in order to compare unrelated t-test with expressiveness of differences between related groups.Results of research determined and demonstrated that experimental group students taking lessons by 5E learning method advanced more and more according to attitude and achievement points.
Collections