Show simple item record

dc.contributor.advisorEskicumalı, Ahmet
dc.contributor.authorYalçin, Esin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:26:07Z
dc.date.available2020-12-29T14:26:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/442195
dc.description.abstractBu çalışmada yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan 5E Öğrenme Yönteminin, öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesine ola etkisi araştırılmış olup, öğrencilerin Fen Bilgisine yönelik tutumları üzerine etkisi de incelenmiştir.Çalışma örneklemini, İzmir İli, Karşıyaka İlçesi'nde bulunan bir ilköğretim okulundaki 2 farklı şubede öğrenim gören, 70 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2009-2010 eğitim ? öğretim yılının 2.döneminde gerçekleştirilmiştir. Şubelerden birisi 5E Öğrenme Yöntemini kullanarak ders işlenen deney,diğeri ise Geleneksel Yöntemle ders işlenen kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu seçim rastgele yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi (YEBT), Fen'e Yönelik Tutum Ölçeği (FYTÖ) ve 5E Öğrenme Yöntemine Yönelik Görüş Formu olmak üzere 3 ölçekten yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler ilişkisiz t-testi ve gruplar arasındaki farklılıkların anlamlılığını karşılaştırmak için tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılarak incelenmiştir.Araştırma sonuçları, 5E Öğretim Yöntemi iler ders işlenen deney grubu öğrencilerinin hem başarı hem de tutum puanları arasında, deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effect of 5E learning method prepared for the advanced configuration approach on troubleshooting the misconception and on the attitudes of students to Siences was researched and examined.Activity Sampling consists of 70 students from 8th degree class in two different elementary schools. Application was performed in second semester of years 2009-2010. One of them is experimental group in which the lessons are taught by 5E learning method; and the other one is control group in which the lessons are taught by traditional learning method (this selection was performed randomly). Electricity in our lives test, attitudes of students to Sciences scale and 5E learning method opinion forms were used as means of data accumulation in activity.Data obtained from research was examined using single factorial covariance analysis (ANCOVA) in order to compare unrelated t-test with expressiveness of differences between related groups.Results of research determined and demonstrated that experimental group students taking lessons by 5E learning method advanced more and more according to attitude and achievement points.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5E öğrenme yönteminin 8. sınıf öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik konusunu anlamalarına ve fen`e yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 'the theaching method of 5E' on the life of 8th class students on understanding the electric subject and attitudes to science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmElectricity education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid386355
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265874
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess