Uluslararasılaşmada sosyal ağların rolü temelinde uluslararasılaşma modellerinin Türk firmalarının uluslararasılaşma eğilimlerini açıklama gücü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Bu amaçlardan birincisi Türk firmalarının uluslararasılaşma eğilimleri temel alındığında ortak bir eğilimin var olup olmadığını ortaya koyarak mevcut eğilimin hangi modelin argümanları ile açıklanabileceğine dair tespitlerde bulunmaktır. Araştırmanın ikinci amacı ise sosyal ağların Türk firmalarının faaliyetlerindeki şekillendirici etkisinden yola çıkarak sosyal ağların Türk firmalarının uluslararasılaşma faaliyetlerinde oynadığı rolü ortaya koyarak hangi sosyal ağ yaklaşımın Türk firmalarının sosyal ağ kullanma biçimini açıkladığına dair bulguları ortaya koymaktır. Araştırmaya yön veren soruları şekillendiren temaların genel özellikleri ve araştırmanın niyeti araştırmacıyı veri toplama yöntemi olarak mülakata yönlendirmiştir. İfade edilen araştırma soruları çerçevesinde, uluslararasılaşma faaliyetleri bulunan 8 firma ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar sonucu verilerin analizleri MAXQDA programı yardımıyla yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ortaya çıkan sonuçlardan yola çıkarak önermeler oluşturulmuştur. Oluşturulan önermelerin birinci grubunun vurgusu Türk firmalarının uluslararasılaşmaya ilişkin ortak bir dizi eğilimleri olduğu ve uluslararasılaşma modellerinden ağ yaklaşımı modelinin argümanlarının Türk firmalarının uluslararasılaşma eğilimiyle ilgili olarak daha yüksek bir açıklayıcılığa sahip olduğu yönündedir. İkinci grup önermelerin vurgusu ise, sosyal ağların Türk firmalarının uluslararasılaşmasında aktif bir rol oynadığı ve sosyal ağ yaklaşımları içerisinden zayıf bağların gücü yaklaşımının argümanlarının Türk firmalarının sosyal ağ kullanımını açıklama gücünün daha yüksek olduğu şeklindedir. There are two main purposes of this study. The first purpose out of these is to determine whether there is a common tendency when Turkish firms' internationalization tendencies are taken into account and to determine which model's arguments can explain the current trend. The second purpose of the research is to reveal the findings that which social network approach explains the way Turkish firms use social network by starting from the shaping effect of Turkish firms' internationalization activities. The directional questions of the research, general characteristics and the intention of the research lead the researcher to use interview as a data collection method. Within the framework of these research questions interviews were conducted with 8 internationalized Turkish firms. The analysis of the data collected by the interviews is done with the help of MAXQDA program. Based on the results of the analysis the propositions are formulated. The first group of propositions suggests that Turkish firms have a common set of internationalization trends and that the arguments of the Network approach to internationalization have a higher degree of clarity with regard to the tendency of Turkish firms to become internationalized. The second group of propositions suggests that social networks play an active role in the internationalization of Turkish firms and that The strength of weak ties within the social network approaches has the higher power in explaining the use of social network in Turkish firms.
Collections