Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Ali
dc.contributor.authorBolel, Bayram
dc.date.accessioned2020-12-29T14:12:49Z
dc.date.available2020-12-29T14:12:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439941
dc.description.abstractBu çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Bu amaçlardan birincisi Türk firmalarının uluslararasılaşma eğilimleri temel alındığında ortak bir eğilimin var olup olmadığını ortaya koyarak mevcut eğilimin hangi modelin argümanları ile açıklanabileceğine dair tespitlerde bulunmaktır. Araştırmanın ikinci amacı ise sosyal ağların Türk firmalarının faaliyetlerindeki şekillendirici etkisinden yola çıkarak sosyal ağların Türk firmalarının uluslararasılaşma faaliyetlerinde oynadığı rolü ortaya koyarak hangi sosyal ağ yaklaşımın Türk firmalarının sosyal ağ kullanma biçimini açıkladığına dair bulguları ortaya koymaktır. Araştırmaya yön veren soruları şekillendiren temaların genel özellikleri ve araştırmanın niyeti araştırmacıyı veri toplama yöntemi olarak mülakata yönlendirmiştir. İfade edilen araştırma soruları çerçevesinde, uluslararasılaşma faaliyetleri bulunan 8 firma ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar sonucu verilerin analizleri MAXQDA programı yardımıyla yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ortaya çıkan sonuçlardan yola çıkarak önermeler oluşturulmuştur. Oluşturulan önermelerin birinci grubunun vurgusu Türk firmalarının uluslararasılaşmaya ilişkin ortak bir dizi eğilimleri olduğu ve uluslararasılaşma modellerinden ağ yaklaşımı modelinin argümanlarının Türk firmalarının uluslararasılaşma eğilimiyle ilgili olarak daha yüksek bir açıklayıcılığa sahip olduğu yönündedir. İkinci grup önermelerin vurgusu ise, sosyal ağların Türk firmalarının uluslararasılaşmasında aktif bir rol oynadığı ve sosyal ağ yaklaşımları içerisinden zayıf bağların gücü yaklaşımının argümanlarının Türk firmalarının sosyal ağ kullanımını açıklama gücünün daha yüksek olduğu şeklindedir.
dc.description.abstractThere are two main purposes of this study. The first purpose out of these is to determine whether there is a common tendency when Turkish firms' internationalization tendencies are taken into account and to determine which model's arguments can explain the current trend. The second purpose of the research is to reveal the findings that which social network approach explains the way Turkish firms use social network by starting from the shaping effect of Turkish firms' internationalization activities. The directional questions of the research, general characteristics and the intention of the research lead the researcher to use interview as a data collection method. Within the framework of these research questions interviews were conducted with 8 internationalized Turkish firms. The analysis of the data collected by the interviews is done with the help of MAXQDA program. Based on the results of the analysis the propositions are formulated. The first group of propositions suggests that Turkish firms have a common set of internationalization trends and that the arguments of the Network approach to internationalization have a higher degree of clarity with regard to the tendency of Turkish firms to become internationalized. The second group of propositions suggests that social networks play an active role in the internationalization of Turkish firms and that The strength of weak ties within the social network approaches has the higher power in explaining the use of social network in Turkish firms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararasılaşmada sosyal ağların rolü temelinde uluslararasılaşma modellerinin Türk firmalarının uluslararasılaşma eğilimlerini açıklama gücü
dc.title.alternativeThe power of internationalization models in explaining the trends of internationalization of Turkish firms based on the role of social networks in internati̇onalization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmModel selection
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternationalization
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmFirms
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10153273
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475635
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess