EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 561-580 of 599
-
Sakarya Üniversitesindeki uluslararası öğrencilerin sorunları
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-03)Bu araştırmanın amacı, Sakarya Üniversitesinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin eğitimsel, sosyal, kültürel ve ekonomik sorunları ile bu sorunları etkileyen faktörleri incelenmektir. Araştırmada, uluslararası ... -
Ortaokul öğrencilerinin değer yönelimleri ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin değer yönelimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ve farklı değişkenlere göre değer yönelimleri ve akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını ortaya ... -
Ortaokul öğrencilerinde sanal zorbalık ve mağduriyetin internet aile stili ve diğer değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırmada, Bolu ilinde bulunan ortaokul öğrencilerinin sanal zorbalık ve mağdurluk düzeyleri internet aile stillerine ve çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Bolu ilinde merkeze bağlı ... -
Cumhuriyetten günümüze hayat bilgisi dersi öğretim programlarının çocuk hakları bakımından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırma Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin çocuklara haklarının öğretilmesi ilkesi uyarınca, okullarda bu tarz aktivitelerin temelini oluşturan programların incelenmesini kapsamaktadır. Bu doğrultuda, araştırmada çocuk ... -
Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Sakarya ili örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu çalışmanın amacı; Sakarya ilinde görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesidir. Nicel yöntemin kullanıldığı betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini ... -
2018 tarihli sosyal bilgiler öğretim programı ve 4-7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında ekonomi okuryazarlığı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bireylerin, sürekli değişen şartlara uyum sağlamaları açısından ekonomi eğitiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Disiplinler arası bir ders olan, ekonomi bilimini bünyesinde barındıran Sosyal Bilgiler öğretim programı ... -
Lise öğrencilerinde siber zorbalığa maruz kalma ve okula bağlanma arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bolu İli örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinde siber zorbalığa maruz kalma ve okula bağlanma arasındaki ilişkinin incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir araştırma olup 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Bolu İli ... -
8. sınıf fen bilimleri dersinde tematik stem eğitimi: Deprem örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmada, ''Deprem ve Hava Olayları'' ünitesinde yer alan deprem konusu ile ilgili STEM yaklaşımı esas alınarak hazırlanan etkinliklerin, öğrencilerin akademik başarılarına, fen öğrenimine yönelik ... -
Yabancılara Türkçe öğretim merkezleri için akreditasyon standart önerileri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırma yabancılara Türkçe öğretimi için akreditasyon standartları önerilerini kapsamaktadır. Son yıllarda uluslararası ilişkilerdeki gergin koşullar ve Türkiye Cumhuriyeti'nin bulunduğu coğrafyada bulunan iç ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi: Sakarya Kaynarca örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlıkullanma durumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlerle aralarındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırmanın örneklemi, Sakarya'nın Kaynarca ... -
Farklı kademelerdeki öğrencilerin `sınıf öğretmeni` kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırma olgu bilim modelinde nitel bir araştırma olup araştırmanın amacı öğrencilerin sınıf öğretmeni kavramına yönelik metaforik algılarını incelemektir. 2016-2017 eğitim öğretim yılında gerçekleşen araştırmanın ... -
Değerler eğitimi açısından Aytül Akal`ın çocuk romanlarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırmanın temel amacı, Aytül Akal'ın seçili eserlerini değerler eğitimi açısından inceleyip değerlendirmektir. Araştırma kapsamında seçilen kitapların kök değerler içinde yer alan adalet, dostluk, dürüstlük, öz ... -
Türk halk edebiyatı unsurlarının Türkçe öğretiminde kullanımı ve yaratıcı yazmaya etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu araştırma Türk halk edebiyatı unsurlarının Türkçe öğretiminde kullanımının yaratıcı yazmaya etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu saptamayı yapabilmek için araştırmanın problem cümlesini Türk halk edebiyatı ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri başarıları ile okuduğunu anlama, grafik okuma ve problem çözme becerisi algıları arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Çağımız, hızlı değişim ve gelişimin merkezinde olup insanoğlu bu gelişim ve değişimlerden olumlu ve olumsuz etkilenmektedir. Bu gelişim ve değişimleri anlamada, bunlarla beraber gelen sorunlara çözüm yolu bulmada fen ... -
Fen bilimleri dersinde probleme dayalı öğretim yaklaşımının öğrencilerin problem çözme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışmanın amacı probleme dayalı öğretim yaklaşımının, üst düzey düşünme becerileri arasında yer alan problem çözme becerilerine ve akademik başarıya olan etkisini araştırmaktır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerinin siber mağdur olma durumlarına etkisinin incelenmesi (Üsküdar örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırma ortaöğretim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeyleri ve siber mağdur olma durumları arasındaki ilişkinin olup olmadığını ve bilgi güvenliği farkındalık düzeyleri ve siber mağdur olma durumlarının ... -
Terzibayırı`ndaki Roman öğrencilerin Türk eğitim sisteminde yaşadığı sosyoekonomik zorluklara ilişkin öğretmen öğrenci ve veli görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırmanın amacı, Roman öğrencilerin eğitim sistemi içerisinde yaşadığı zorlukları öğretmen, öğrenci ve veli boyutu ile ele alarak tespit etmektir. Araştırma 2018-2019 Eğitim öğretim yılında Roman öğrencilerin yoğun ... -
Matematik öğretmenlerinin 2018 LGS sistemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırmanın amacı; ortaokul matematik öğretmenlerinin 2018 yılında uygulamaya konulan Liselere Giriş Sınavı'na (LGS) ilişkin görüşlerinin öğretmenlerin demografik özelliklerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonlarına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonları üzerindeki etkisini karşılaştırmalı olarak belirlemektir. Deneysel desen içerisinde ... -
Pedagojik formasyon öğrencilerinin çevrimiçi engelleri ile transaksiyonel uzaklık algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-07)Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin transaksiyonel uzaklıkalgılarının; çevrimiçi öğrenmede algılanan engel ölçeğinin alt boyutları tarafındanyordanıp yordanmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca çevrimiçi ...