Pedagojik formasyon öğrencilerinin çevrimiçi engelleri ile transaksiyonel uzaklık algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin transaksiyonel uzaklıkalgılarının; çevrimiçi öğrenmede algılanan engel ölçeğinin alt boyutları tarafındanyordanıp yordanmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca çevrimiçi öğrenmede engeller vetransaksiyonel uzaklık algısı ölçeklerinin alt boyutları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2018-2019 öğretim yılı güz yarıyılında Sakarya Üniversitesipedagojik formasyon programında öğrenim gören 324-310 öğrenci oluşturmuştur.Örneklemin belirlenmesinde uygun örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. AraştırmadaÇevrimiçi Öğrenmede Öğrenci Engelleri Ölçeği ve Transaksiyonel Uzaklık Ölçeğikullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi için Pearson Korelasyon ve DoğrusalRegresyon analizleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda pedagojik formasyon öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algısındaçevrimiçi öğrenmede algılanan engellerin anlamlı bir değişken olduğu ortaya çıkmış; yaş,cinsiyet, internet erişimi ve fiyatlar puanlarının anlamlı bir yordayıcı olmadığıbulunmuştur. Bu yönüyle transaksiyonel uzaklığın azaltılması sürecinde çevrimiçiöğrenmede algılanan engellerin önemi tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, Çevrimiçi öğrenme, Transaksiyonel uzaklık. The aim of this study was to investigate the transactional distance perceptions ofpedagogical formation students; to determine whether the perceived disability scale inonline learning is predicted by its sub-dimensions. In addition, the relationships betweenthe sub-dimensions of barriers and transactional distance perception scales in onlinelearning were examined.The sample of the study consisted of 324-310 students studying in the pedagogicalformation program of Sakarya University in the fall semester of 2018-2019 academic year.Appropriate sampling method was used to determine the sample. In the study, data werecollected using Student Barriers Scale for Online Learning and Transactional DistanceScale. Pearson Correlation and Linear Regression analyzes were performed for dataanalysis.As a result of the study, it was found that the perceived barriers in online learning were asignificant variable in the perception of transactional distance among pedagogicalformation students; age, gender, internet access and prices scores were not significantpredictors. In this aspect, the importance of perceived barriers to online learning has beenidentified in the process of reducing transactional distance.Keywords: Distance education, Online learning, Transactional distance.
Collections