EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 581-599 of 599
-
Fen bilimleri dersine yönelik aile katılımı hakkında yönetici öğretmen öğrenci ve veli görüşlerinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK AİLE KATILIMI HAKKINDA YÖNETİCİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİYapılan bu araştırmada fen bilimleri dersinde aile katılımı konusunda yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli ... -
Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerine güveni ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu araştırmanın amacı temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yöneticiye karşı duyduğu güven ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini Sakarya İli'nin merkez ... -
Öğretici görüşleri bağlamında Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş kur`an kurslarındaki değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu araştırmada, öğretici görüşleri bağlamında Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur'an kurslarındaki değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma ... -
Okul dışı etkinlik temelli değerler eğitimi programının öğrencilerin etkin vatandaşlık değerlerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu araştırma, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerine yönelik araştırmacı tarafından Okul Dışı Etkinlik Temelli Değerler Eğitimi programının etkin vatandaşlık değerlerine olan etkisinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Bibliyoterapi tekniğinin üstün zekâlı/yetenekli öğrencilerin okumaya yönelik tutum ve problem çözme becerisine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırmanın amacı bibliyoterapi tekniğinin her yönüyle tanıtılması ve üstün zekâlı/yetenekli bireylerin özelliklerini göz önünde bulundurarak seçilecek çocuk edebiyatı metinlerinin bu yöntem ile bir modele dönüştürülmesi ... -
İlkokullarda velilerin eğitim sürecine katılımının incelenmesi (Sultanbeyli örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Okul, aile ve öğrenci arasındaki bağlantının merkezini öğretmen ile veli arasındaki iş birliğinin oluşturduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmada, ilkokul seviyesindeki öğrenci velilerinin eğitim sürecine katılım ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve mutluluk düzeyleri üzerine bir çalışma (Kocaeli örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-12)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve mutluluk düzeyleri arasında ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; Kocaeli iline bağlı İzmit, Gebze, Derince, Körfez ve ... -
Makedonya Türk çocuk edebiyatında değerler eğitimi Tomurcuk Dergisi örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-19)Türklerin Osmanlı döneminde Balkanlara yerleşmesiyle bu coğrafyada pek çok değişim yaşanmıştır. Makedonya 1991 yılında Yugoslavya'nın dağılmasıyla bağımsızlığına kavuşmuş genç bir cumhuriyettir. Makedonya'da ... -
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel dinleme becerilerinin geliştirilmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-13)Araştırmada ortaokul öğrencilerinin eleştirel dinleme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ilk basamağında, eleştirel dinlemeye ilişkin alanyazın incelenmiş ve alanyazındaki sınıflamalardan hareketle ... -
Popüler tarihçilik açısından Necip Fazıl Kısakürek`in eserlerinde tarih anlayışı ve öğretimine ilişkin görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-05)Bu çalışmada Popüler Tarihçilik Açısından Necip Fazıl Kısakürek'in Eserlerindeki Tarih Anlayışı ve Öğretimine İlişkin Görüşleri ele alınmıştır. İslamcı, muhafazakâr, mukaddesatçı, milliyetçi muhafazakâr gibi kavramlarla ... -
Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin karar verme becerilerine ve bu derse yönelik tutumlarına etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-11)Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin karar verme becerilerine ve bu derse yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem ... -
Oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş çevrimiçi öğrenmenin başarı, çevrimiçi bağlılık ve öğrenme motivasyonu üzerindeki etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-08)Bu araştırmada, oyunlaştırmayla zenginleştirilmiş çevrimiçi öğrenme ile oyunlaştırma içermeyen çevrimiçi öğrenmenin; başarı, öğrenme motivasyonu ve çevrimiçi bağlılık üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan zorluklar (Ukrayna örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-25)Tarihi ve sosyal bağlarımızın yeterince kuvvetli ve eski olduğu için hep etkileşim halinde olmuştuk. Fakat uzun zamandır Ukrayna'da yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmediği bir gerçektir. Bu araştırmada, bu dikkate ... -
Dijital oyun yayını izleyicilerinin kişilik yapıları ve kullanım davranışları ile yayın izleme motivasyonlarının incelenmesi: Twitch örneği
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırma ile dijital oyun yayını izleyicilerinin cinsiyet, yaş, kişilik yapıları, haftalık izlediği dijital oyun yayıncı sayısı, haftalık takip ettiği dijital oyun yayıncı sayısı, haftalık abone olduğu dijital oyun ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi tutumları, tükenmişlikleri, sınav motivasyonları ve sınav kaygılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-08)Bu çalışmada; ortaokul öğrencilerinin öğretim sürecinde, fen bilimleri dersi tutum, fen bilimleri dersi tükenmişlik, sınav motivasyon ve sınav kaygı puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı, ayrıca öğrencilerin ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih deneyimleri: Geçmişten günümüze bayramlar
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-10)Eğitim beşikten mezara kadar devam eden bir süreçtir. Okullar ise eğitimin düzenli ve planlı bir şekilde verildiği, eğitimin faydalarının en üst düzeyde alındığı bir çatıdır. Okullarda verilen eğitimin temel amaçlarından ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin iş doyumları, mesleki tükenmişlik düzeyleri, günlük ritim tercihleri ve uyku değişkenleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-24)Son dönemlerde eğitim alanında yapılan çalışmalara bakıldığında bireysel farklılıkların üzerine yoğunlaşıldığı görülmektedir. İş doyumu, masleki tükenmişlik, günlük ritim ve uyku değişkenleri bireysel farklılıklardan olup ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerinin ve okul motivasyonlarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-25)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerini ve okul motivasyonlarını cinsiyet, sınıf, akademik ortalama ve düzey kümesi değişkenlerine göre incelemektir.Araştırma, 2018–2019 ... -
Beyin temelli bellek destekleyicilerinin ortaokul öğrencilerinde kelime öğretimine, kalıcılığa ve okuduğunu anlamaya etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-08)Bireylerin kavrama, analiz, değerlendirme gibi üst düzey zihinsel becerilerini gelişmesi için söz varlıklarının istenilen düzeyde olması gerekmektedir. Bunun için anadili öğreticilerinin derslerinde sıradan etkinlik yerine ...