Ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi: Sakarya Kaynarca örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim öğrencilerinin mobil uygulamaları eğitsel amaçlıkullanma durumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlerle aralarındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırmanın örneklemi, Sakarya'nın Kaynarca ilçesinde üç farklı okul türünde, 2018-2019eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 647 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada olasılığadayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veritoplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulmuş 8 maddeden oluşan `Öğrenci BilgiFormu` ve Çam ve Uysal (2017) tarafından geliştirilmiş 39 maddeden oluşan `MobilUygulamaların Eğitsel Amaçlı Kullanımı Ölçeği` kullanılmıştır. EBA üzerinden googleform aracılığıyla online bir şekilde toplanan veriler nicel yöntemler kullanılarak analizedilmiştir. Araştırmada elde edilen analizlerde aritmetik ortalama, standart sapma, frekansanalizi, betimsel istatistik verileri, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız örneklemler t-testiteknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre ortaöğretim öğrencilerinin mobiluygulamaları eğitsel amaçlı kullanma durumları; sürekli internet bağlantısına sahip olmadurumu, lise türü, kullanılan mobil işletim sistemi, günlük ortalama mobil uygulamakullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaşırken, cinsiyet, sınıf düzeyi,ailenin ekonomik gelir düzeyi ve ev-okul arasında yaklaşık olarak geçen süre değişkenlerinegöre anlamlı derecede farklılaşmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Mobil öğrenme, Mobil uygulamalar, Eğitimde mobil uygulamalar,Mobil teknolojiler The purpose of this research is to find out high school students' conditions for using mobileapplications in education and determine relation of it between some factors.The sample of the study is composed of 647 students who are from three different types ofschools in 2018-2019 academic year in Kaynarca, Sakarya. Suitable exemplificaiton methodwhich is not based on possibility is used in this study. A Student Information Form whichhas been prepared by researcher with 8 questions and a survey named The Use of MobileApplications in Education, prepared by Çam and Uysal (2017) with 39 questions have beenused to collect information. Data collected online via google-form via eba were analyzedusing quantitative methods. During analyzing this information; arithmetic mean, standarddeviation, frequancy analysis, descriptive statististics data, ANOVA and indipendentsamples t-test have been used.According to results of the research, high school students' conditions for using mobileapplication in education differs meaningfully according to factors whether students havepermanent internet connection, type of high school, the daily time of using mobileapplication while it doesn't differ according to factors of gender, grade of students, incomedegree of family and the spended time between school and house.Keywords: mobile learning, mobile applications, mobile applications in education, mobiletechnologies
Collections