EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 599
-
Sosyal bilgiler dersi öğretim programları ve ders kitaplarında çok kültürlülük: 1998 – 2017 sosyal bilgiler ders kitaplarının karşılaştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-07)Bütün insanlığın ortak yaşam alanı olan dünyada birbirinden çok farklı ya da az çok ortak yanları olan etnik gruplar, diller, dinler, inançlar bulunmaktadır. Bu farklılık ve benzerlikler dünyanın var oluşundan itibaren ... -
Lise öğrencilerinde affetme becerisi geliştirmeye yönelik psikoeğitim programının affetme ve yaşam doyumu üzerindeki etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-17)Bu araştırmada, affetme becerisi geliştirmeye yönelik psikoeğitim programının lise öğrencilerinin affetme ve yaşam doyumu düzeyi üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ... -
Yaşam doyumunun duyguları ifade etme, kendini toparlama gücü ve algılanan sosyal destek açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Bu araştırmada, yaşam doyumu, duyguları ifade etme, kendini toparlama gücü, algılanan sosyal destek ve bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, günlük sosyal medya kullanım süresi, travmatik yaşantının olup olmadığı, ... -
Oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler ile işlenen sosyal bilgiler derslerinin öğrenci ürün ve görüşlerine göre incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-30)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6. sınıf sosyal bilgiler dersi birinci dönem konularının oyunlaştırılmış yaratıcı etkinlikler ile işlenerek gerçekleştirilen süreçte elde edilen öğrenci ürünlerinin incelenmesi ve bu sürecin ... -
60-72 aylık çocuklara yönelik hazırlanmış sosyo-kültürel etkinliklerin uygulanması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu araştırma; öğrenmenin en aktif olduğu okul öncesi dönemde sosyo-kültürel eğitimin nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceğini, çocukların sosyo-kültürel konuları öğrenirken hangi becerileri sergileyebileceğini ortaya ... -
Cumhuriyet Dönemi tarih ders kitaplarında Osmanlı imajı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-04)Ders kitaplarının muhtevasının dönemsel şartlardan etkilenmesi hususu göz önüne alındığında, Cumhuriyet tarihi boyunca Osmanlı imajında kendini gösteren değişimlerin tarih ders kitapları üzerinden incelenmesi önem arz ... -
2018 yılında yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin, 2018 yılında yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma modeli olarak temel nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ile iş yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve iş yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin anlamlı olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada, araştırma yöntemi olarak karşılaştırma türü ... -
Afganistan`da Türkçe öğretimi bağlamında gelişen Türkiye algısı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-11)Bu çalışmanın amacı, Afganistan'da Türkçe eğitim ve öğretim konusunda hizmet vermekte olan üniversiteler, özel kurumlar ve özel kursların öğrencilere Türkiye hakkında nasıl bir algı kazandırdıkları ve onlara Türkiye ... -
Affetme eğilimi kazandırmaya yönelik psiko-eğitim programının affetme eğilimi kazandırma ve beş faktör kişilik özellikleri üzerindeki etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-14)Bu çalışmanın temel amacı affetme eğilimi kazandırmaya yönelik psiko-eğitim programının affetme eğilimi kazandırma ve beş faktör kişilik özellikleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırma bağımsız değişken ile ... -
Kültür aktarımı bağlamında yabancı dil olarak Arapça ve Türkçe öğretimi ders kitaplarının karşılaştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-04)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yalnızca Türkçenin dil sistemi, dil yapılarının öğretilmesi genel dil kurallarının gösterilmesi değil aynı zamanda kültürel aktarımın yapılarak Türk kültürünün tanıtılması da ... -
Okul yöneticilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişki
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın ... -
Özel yetenekli öğrencilerin okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile yazma eğilimleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu çalışmada ülke geleceği için büyük önem arz eden özel yetenekli öğrencilerin okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile yazma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin okuma alışkanlığına yönelik tutumları ... -
Türkiye ve İngiltere`deki eğitim-öğretim izleme ve değerlendirme sistemlerinin karşılaştırılması ve buna ilişkin öğretmen görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Araştırmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'deki eğitim-öğretim izleme ve değerlendirme sistemlerinin karşılaştırılması ve buna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir.Araştırma için gerekli veriler, nitel araştırma ... -
Çevreye yönelik farkındalık geliştirmede fabl kullanımına örnek bir eylem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu çalışma ortaokul çevre konularının daha etkili bir şekilde öğretilmesine yönelik bir eylem araştırmasıdır. Çevre konularının öğretiminde alternatif bir etkinlik olarak fablların kullanımının çevre eğitimindeki etkililiği ... -
Ceza infaz kurumunda kalmakta olan hükümlü ve tutukluların vatandaşlık algılarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-10)Bu araştırmanın amacı, Sakarya L tipi kapalı ceza infaz kurumunda bulunan hükümlü ve tutukluların vatandaşlık algı düzeylerini ortaya koymak ve çeşitli değişkenlere göre vatandaşlık algı durumlarını tespit etmektir.Araştırma, ... -
Üniversite öğrencilerinin eğitim gördükleri fakültelerin kalite düzeylerine ilişkin algıları (Sakarya Üniversitesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-09)İş dünyasının ihtiyaç duyduğu yeterli bilgi birikimine sahip yetenekli insan kaynağını yetiştirmek üniversitelerin görevidir. Bununla birlikte farklı alanlarda yapılan araştırmalarla bilime katkı sağlamaktadırlar. Bu ... -
İsteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dilde yazma kaygıları üzerine bir çalışma
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-13)Bu çalışmanın amacı, Düzce Üniversitesi isteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce yazma kaygılarını incelemektir. Bu temel amaç doğrultusunda, cinsiyet, öğretim türü, öğrenim görülen kur, öğrencilerin ... -
Değerler eğitiminde kullanılan araç gereç ve materyallere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-21)Bu çalışmada; sınıf içi değerler eğitimi uygulamalarında kullanılan araç-gereç ve materyaller ile bu araç-gereç ve materyallerin değerler eğitimindeki yeri, önemi ve uygulanabilirliği ile ilgili sınıf öğretmenlerinin ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde misafirperverlik değerindeki değişim ve sürekliliğe ilişkin değerlendirmeleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Geçmişten günümüze toplumları bir arada tutan ve onları birbirlerinden farklı kılan kültür ve değer yargılarıdır. Kültürün zaman içerisinde değişmesi ile içerisinde barındırdığı değer yargılarında da bir takım değişimler ...