İsteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dilde yazma kaygıları üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Düzce Üniversitesi isteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce yazma kaygılarını incelemektir. Bu temel amaç doğrultusunda, cinsiyet, öğretim türü, öğrenim görülen kur, öğrencilerin kendi dil seviyeleri hakkındaki düşünceleri, barınma yeri türü, sosyo-ekonomik düzeyi, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği ve kardeş sayısı değişkenleri de ele alınmış ve bu değişkenlerin İngilizce yazma kaygısı ile ilişkisi incelenmiştir. Bunlara ek olarak, bu çalışmada, İngilizce yazma kaygı nedenlerinin, sonuçlarının ve katılımcıların çözüm önerilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, araştırma yöntemi olarak karma yöntem ve karma yöntem araştırma desenlerinden gömülü desen kullanılmıştır. Bu çerçevede, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada, katılımcıların tamamına ulaşıldığı için evren-örneklem tayinine gidilmemiştir. Bu doğrultuda, çalışmanın evren-örneklemi, Düzce Üniversitesi Hakime Erciyas Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık sınıfında öğrenim gören toplam 182 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin İngilizce yazma kaygılarını belirlemek için Cheng (2004) tarafından geliştirilen ve Öztürk ve Saydam (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan İkinci Dilde Yazma Kaygısı Envanteri ve araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. İkinci aşamada, yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gönüllü 60 öğrenci ve okuma-yazma dersi veren 11 öğretim elemanını ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda verilmiştir: 1.Öğrenciler çoğunlukla orta düzey İngilizce yazma kaygısına sahiptir ve bunu sırasıyla yüksek ve düşük düzey kaygı takip etmektedir. 2.Erkek öğrencilerin İngilizce yazma kaygı düzeyinin kız öğrencilere göre istatiksel olarak anlamlı düzeyde düşük olduğu, birinci öğretim öğrencilerinin kaygı düzeyinin ikinci öğretim öğrencilerine göre düşük olduğu ancak bu farkın istatiksel olarak anlamlı olmadığı, A kurunda öğrenim gören öğrencilerin kaygı düzeyinin B kurunda öğrenim gören öğrencilere göre istatiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu ve dil seviyesinin düşük olduğunu düşünen öğrenciler ile dil seviyesinin orta seviyede olduğunu düşünen öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın tespit edildiği görülmektedir. 3.Öğrencilerin İngilizce yazma kaygı düzeyleri ile barınma yeri, sosyo-ekonomik düzey, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği ve kardeş sayısı arasında anlamlı bir fark olmadığı ve kaygı düzeyleriyle okuma-yazma dersi devam durumları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. 4.Öğrenciler ve öğretim elemanlarına göre, öğrencileri en çok kaygılandıran nedenler dil yeterliliği ile ilgili sorunlar, konu ile ilgili fikir üretememe ve fikirleri organize edememedir. 5.Öğrenciler ve öğretim elemanlarına göre, öğrencilerin etrafındaki kişiler ve bulundukları ortam İngilizce yazma kaygısını olumlu ve olumsuz yönde etkilemektedir. 6.Öğrenciler ve öğretim elemanlarına göre, İngilizce yazma kaygısının öğrencilerin yazma performansını hem olumlu hem de olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretim elemanlarına göre, İngilizce yazma kaygısı öğrencilerin derse, yazma etkinliklerine, sınıftaki diğer etkinliklere katılımına ve sınav başarılarına olumlu ve olumsuz yönde etki etmektedir. 7.İngilizce yazma kaygısının azaltılması için öne çıkan öneriler; zaman baskısı, yazma konusu, dersin işlenişi, yazma ortamı ve dönüt sürecinde yoğunlaşmaktadır. Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil, İngilizce, Dil Öğrenme, Kaygı, Yazma, Hazırlık Sınıfı, Öğrenci. The aim of this study is to investigate the English writing anxiety of voluntary-based English preparatory school students studying at Düzce University. For this main purpose, gender, type of education, classes of students, self-perceived language proficiency level, type of accommodation, socio-economic level, parental education status, parental profession and number of siblings of the students are discussed and the relationship of these variables with writing anxiety in foreign language examined. In addition to this, it is also aimed to investigate causes and results of their English writing anxiety and possible solutions suggested by participants in the research. In the current study, mixed method (embedded design) was used as a research method. Within this framework, quantitative and qualitative data collection techniques were used. In the study, since all the participants were accessed, no sampling was conducted. The participants of the study are 182 English preparatory class students at Hakime Erciyas School of Foreign Languages at Düzce University. Students completed the Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) developed by Cheng (2004) and adapted into Turkish by Öztürk and Saydam (2014) to determine the level of English writing anxiety of the participants and Personal Information Form that was created by the researcher. Afterwards, 60 volunteer students and 11 volunteer reading-writing teachers completed structured interview forms. The findings of the research are as follows: 1.Students mostly have moderate level of English writing anxiety which is followed by high and low level anxiety respectively. 2.Male students' anxiety level of writing is statistically significantly lower than female students, anxiety level of students of daytime education is lower than students of evening education, but this difference is not statistically significant, anxiety levels of students in A classes is statistically significantly higher than in B classes and there was a statistically significant difference between students with low self-perceived language proficiency level and other participants. 3.There is no significant difference between the level of English writing anxiety and type of accommodation, socio-economic level, parental education level, parental profession and number of siblings, and there is no significant difference between the students' level of English writing anxiety and their reading-writing attendance. 4.According to both students and teaching staff, linguistic difficulties, inability to produce any ideas, inability to organize ideas were the most worrisome reasons for students. 5.According to both students and teaching staff, people around the students and environment itself affect students' English writing anxiety both positively and negatively. 6.Both students and the teaching staff state that English writing anxiety affects students' writing performance both positively and negatively. Moreover, teaching staff report that English writing anxiety affects the attendance of the students to the lessons, writing activities and other activities in class and the achievement in both ways.7.Suggestions provided by both sides to reduce writing anxiety are mostly related to time pressure, writing topic, teaching of the course, writing environment and feedback.Keywords: Foreign Language, English, Language Learning, Anxiety, Writing, Preparatory Class, Student.
Collections