Search
Now showing items 1-10 of 22
Şehir markası yaratma süreci ve Edirne şehir markası bir model önerisi
(2018-08-06)
Mekan pazarlama yaklaşımı; mekan için olumlu imaj yaratılarak girişimcilerin, turistlerin, kurumların, etkinliklerin ve benzeri öğelerin mekana çekilmesi gibi farklı amaçlarla kullanılmıştır. Bugün de şehirler turistleri, ...
Pazar odaklı online toplulukların netnografik analizi: Müzik sektöründe bir araştırma
(2018-08-06)
Teknolojinin gelişmesi sosyal mecraların gelişimini de etkilemektedir. Bu mecralardaki tüketicilerin verilerinin analiz edilmesinde önemli bir yere sahip olan Netnografi, pazarlama alanında yeni bir yöntem olup internetteki ...
Destinasyon pazarlaması kapsamında marka aşkı ile destinasyon marka sadakati arasındaki ilişki
(2019-12-26)
Marka aşkı; tüketicilerin marka için hissettikleri bağlılığın derecesidir. Bu tez çalışmasında, marka aşkı ile marka sadakati arasındaki ilişki destinasyon pazarlaması kapsamında uygulamalı olarak incelenmiştir.Çalışmada ...
Marka stratejileri ve Türkiye bitkisel yağ sektöründe marka stratejilerinin çok boyutlu ölçekleme tekniği ile analizi
(2018-08-06)
Her işletme mallarını ya da markalarını rakip mal ve markalardan daha yüksek bir pazar konumuna yükselterek, rekabet üstünlüğünü ele geçirmek ister. Bunu başarabilmek için izleyebileceği değişik yollar vardır. Bazen sadece ...
Birinci sınıf restoranların web sitelerinin tasarım ve pazarlama faaliyetleri açısından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak hemen her sektörde kullanım oranı artan web siteleri, günümüzde en etkili pazarlama platformlarından biri haline gelmiştir. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren ...
Tüketici açısından medya reklamlarının analizi ve ulusal TV kanalında bir uygulama
(2018-08-06)
Türkiye'de devlet ve özel televizyon kanallarında yayınlanan reklâmların farklı sosyo-ekonomik düzeydeki tüketiciler üzerinde farklı etkileri olduğu bu araştırmanın kuramsal dayanağını oluşturmaktadır. Bu çalışmada ...
Kültürel ekonomi açısından kültür ve sanat ürünleri pazarlaması ile tüketimi arasındaki ilişkinin ampirik olarak analizi
(2018-08-06)
Topluma ait bütün eserler ve gelecek kuşaklara aktarılan değerler olarak kültür ve sanat, bir toplumun zenginliği anlamına gelen ve onu besleyen yegane unsurlardan biridir. Günümüzde gerek Türkiye'de, gerekse Dünya'da ...
Sosyal psikoloji çerçevesinden satın alma sürecinin nöropazarlama yöntemleri ile incelenmesi
(2020-11-16)
Tüketicinin rasyonellik varsayımından giderek uzaklaştığı günümüz ekonomik düzeninde, markaların rekabet gücü elde edebilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmeleri için tüketicinin zihnine hiç olmadığı kadar yakın olması ...
Niş pazarlama stratejilerinin turizm sektöründe A grubu seyahat acentalarında uygulanması: ETS Tur örneği
(2018-08-06)
Son yıllarda her alanda yasanan ekonomik, kültürel, siyasi ve demografikdegisimler kuskusuz turizm sektöründe de etkilerini göstermektedir. Turistlerinbeklentilerindeki degisimler turizm sektöründeki turizm acentaları ve ...
Etkinlik pazarlamasında sosyal etki algılamasının etkinliğe katılım, tatmin ve sadakat üzerine etkisi: Kırkpınar Festivali örneği
(2018-08-06)
Etkinlikler, önceleri sıkıntılı günleri unutmak, günümüzde ise eğlenmek ve eğlendirmek için yüzyıllardır yapılan, toplumun ruhunu yansıtan, kimliğini ve imajını ortaya çıkaran, kişilerin boş zaman yarattıkları, deneyim ...