Pazar odaklı online toplulukların netnografik analizi: Müzik sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesi sosyal mecraların gelişimini de etkilemektedir. Bu mecralardaki tüketicilerin verilerinin analiz edilmesinde önemli bir yere sahip olan Netnografi, pazarlama alanında yeni bir yöntem olup internetteki mevcut verilerin analiz edilmesi için araştırmacının online topluluklarda belli süre etkileşime girmesi gerekmektedir. Netnografi, Robert Kozinets tarafından çıkartılmış olup netnografik araştırma prensiplerine bağlı kalınarak online toplulukların dinamikleri keşfedilmeye yarayan, hızlı, etkili ve tüketiciyi tanıma açısından harikalar yaratan bir yöntemdir.Bu çalışmada netnografi araştırma yöntemi ile belirli Arabesk ve Türk sanat müziği online topluluklarından bazıları (ForumMemurlar.net, Kızlarsoruyor.com, Kadınlarkulübü.com, ForumDonanımhaber.com, Türk Sanat Müziği Aşıkları Facebook sayfası, Müslümcüler gibi Facebook sayfaları ve Arabesk müzik ile TSM severler ile ilgili Ekşi Sözlük, Uludağ ve İTÜ sözlük) incelenmiş olup üyelerin paylaşımlarına ve yorumlarına (ortalama 3000 tane) göre Ocak-Temmuz 2014 tarihleri arasında bu müzik türü ve tüketicilerine ait ip uçları belirlenmiştir.Araştırmada Arabesk ve TSM dinleyicilerinin bazı demografik özelliklerinden, davranışlarından farklı oldukları anlaşılmaktadır.Araştırmada Arabesk müzik daha çok varoş ve isyankar dinleyicilerin müziği iken Türk Sanat Müziğinin daha çok orta ve elit kesimin müziği olduğu gözlemlenmiştir. Arabesk dinleyenlerin müziği bira ve jilet ile Türk Sanat Müziği dinleyenlerin ise müziği Rakı-Balık-Deniz kıyısı ile özdeşleştirdikleri görülmüştür. Her iki müziğin namelerinin dinleyicilerin hayat tarzlarına hitap ettiği ve yaşamlarının bir parçası olduklarını belirttikleri görülmüştür. Her iki müzik türünün dinleyicileri dinledikleri müziğe ve temsil edilen sanatçıya sıkı bir hayranı oldukları görülmüştür. Development of technology affects the development of social medias. Being important for analysing consumer data in media; netnography is a new method in marketing field and necessities researchers to interact with social communities to analyse current data on internet for certain period. Suggested by Robert Kozinets, netnography is a method quick, effective and doing miracles to discover online communities' dynamics based on netnographic research principles.In this paper, some social communities of Arabesque and Turkish Classical music (ForumMemurlar.net, Kızlarsoruyor.com, Kadınlarkulübü.com, ForumDonanımhaber.com, Facebook Pages like `Fans of Turkish Classical Music`, Arabesque Fans, MüslümGürses Fans, Arabesque Music and TCM Fans, pages from EkşiSözlük, Uludağ and İTÜ sözlük) is examined with netnography method, clues on music type and this music's consumers are determined, based on what is shared by members and members' comments (approximately 3000) between January - July 2014.In this research, some demographic features of Arabesque and TCM listeners are found to become different in terms of approaches and behaviours.Arabesque music is observed to be preferred by poor, suburban and rebellious listeners and TCM is observed to be preferred by middle and elite class. Arabesque music listeners are seen to be identified with beer and razor while TCM listeners are identified with Raki-Fish-Seaside. It is seen that both music tones address life styles of listeners and become a part of their lives. It is found that listeners of these types are big fans of this music and singer of the music.
Collections