Şehir markası yaratma süreci ve Edirne şehir markası bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mekan pazarlama yaklaşımı; mekan için olumlu imaj yaratılarak girişimcilerin, turistlerin, kurumların, etkinliklerin ve benzeri öğelerin mekana çekilmesi gibi farklı amaçlarla kullanılmıştır. Bugün de şehirler turistleri, endüstrileri, şirketleri ve yetenekli işgücünü mekanlarına çekmeye ve ayrıca ihracat için yeni pazarlar bulmaya çalışmaktadırlar. Bu amaçla şehirler stratejik pazarlama yönetimi araçlarını kullanmakta ve mekanlarını marka haline getirmeye çalışmaktadırlar.Bu çalışmada, öncelikle marka kavramı tanımlanmıştır. Daha sonra kentsel fonksiyonların sunumu ve yerel halkın, firmaların, turistlerin ve diğer ziyaretçilerin taleplerinin en uygun koşullarda dengelenmesi için uygulanan aktiviteler bütünü olarak mekan pazarlaması kavramı tanımlanıp mekan pazarlamasına ilişkin temel kavramlar detaylandırılmıştır. Son olarak bir şehrin güçlerinin pazar ihtiyaçlarıyla iyi bir şekilde ilişkilendirilmesini sağlamak ve güçlü, olumlu ve farklı itibarının o şehre kalıcı bir avantaj getirmesini sağlamayı temel alan bir anlayış olan şehir markası kavramı, şehir markasının unsurları ve şehir markası oluşturma süreci detaylı bir şekilde incelenmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümünde örnek marka şehirler incelenmiştir. Elde edilen veriler ışığında son bölümde Edirne Şehir Markası İçin Bir Model Önerisi Oluşturulmuştur. In globalizing world cities are in competition with each other in terms of value, ability and information sharing. Likewise a famous company, a famous city, region or country may sell its products and services more comfortably and profitably; may attract best people, visitors, investors and activities to itself and may have an effective role on world subjects. So, because of these reasons cities should struggle a lot in term of branding.Place marketing approach is used for multiple purposes such as attracting entrepreneurs, tourists, institutions, activities and similar elements to cities by creating a favorable image for places. Today, cities try to attract tourists, investments, companies and skilled labor and find new markets for exports. For this purpose, cities adopt tools of strategic marketing management and conscious branding.In this study, in , firstly the term `brand? is explained in the light of previous studies. Then, the concept of place marketing is explained and Basics Concepts Related to Place Marketing are explained in details, and lastly, the term ?city brand? is explained and the elements of city brand and the process of creating city brand are given in details.In the third part of the research, modal brand cities were investigated. Important factors that have taken place in this process of being a brand city, are tried to be identified.In the last part of the research, in the light of the data gained for Edirne city brand, a modal proposal is composed.
Collections