Niş pazarlama stratejilerinin turizm sektöründe A grubu seyahat acentalarında uygulanması: ETS Tur örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda her alanda yasanan ekonomik, kültürel, siyasi ve demografikdegisimler kuskusuz turizm sektöründe de etkilerini göstermektedir. Turistlerinbeklentilerindeki degisimler turizm sektöründeki turizm acentaları ve tur operatörleri içinyeni kavramlarla tanısma veya bilinen ve uygulanan; kitle turizmi, paket tatiller, deniz,kum, günes turizmi vb. gibi uygulamaların yanı sıra alternatiflere yönelme zorunlulugudogurmaktadır.Bu noktada turizm acentaları ve tur operatörlerinin pazar bölümlendirmedenfaydalanarak, pazarın tamamına tek bir pazarlama karmasıyla ulasmak yerine daha çoknis pazarlar olarak nitelendirilen ve turizm açısından bakıldıgında kitle turizmi yerinealternatif turizm çesitleri olarak karsımıza çıkan ve çalısmamızın son bölümünde ayrıntılıolarak açıklayacagımız turizm çesitlerine yönelerek önemli bir rekabet avantajıkazanmaktadırlar.Tezin ilk bölümünde pazar bölümlendirme kavramının tanımı yapılmıs, tanımı,yararları, ilkeleri ve çesitli düzeyleri aktarıldıktan sonra tüketici ve endüstriyel pazarlarınbölümlendirilmesi ve bölümlendirme kriterleri ele alınmıstır. Daha sonra hedef pazarseçimi ve konumlandırılma üzerinde durulmustur.İkinci bölümde ise pazar bölümlendirmenin düzeylerinden birisi olan nispazarlamanın tanımı, özellikleri, uygulanabilmesi için gerekli kosullar ve uygulamabasamakları incelenmis, turizm sektörü ile iliskisi üzerinde durulmustur.Üçüncü bölümde turizm ve turist kavramının tanımı yapılmıs, turizm sektörününözellikleri belirtilmis, bunun ardından Türkiye'de turizmin durumu ve sorunlarıaçıklanmıstır.Dördüncü bölümde de öncelikle seyahat acentasının tanımı yapılmıs, daha sonraseyahat acentalarının türleri ve A Grubu Seyahat Acentalarında nis pazarlamauygulamaları açıklandıktan sonra örnek firma olarak ele aldıgımız ETS Tur'un bukonuyla ilgili olan çalısmaları açıklanmıstır.Anahtar Kelimeler: Pazar Bölümlendirme, Nis Pazarlama, Turizm Sektörü In recent years the economical, cultural, political and demographic changes inevery field influence tourism certainly as a sector. As the expectations of tourists changetour agencies and tour operators have to find a way to meet new opportunities and gotowards alternative while they practice mass tourism and package holiday programmes.At that point travel agencies and tour operators use market segmentation to gotowards the tourism parts which is called alternative tourism described in the last sectionof the thesis as niche market instead of reaching the whole market with one market mixby this they get competitive advantage against competitors.In the first section the market segmentation is described, after its definition,advantages, principles, levels and the bases for segmenting consumer and industrialmarkets are explained. Positioning and targeting are also described in that section.In the second section, from one of the levels of market segmentation nichemarketing is described. Its definition, properties, the conditions that need to be practicedand the application steps and the relationship between tourism sector is examined.In the third section the concept of tourism and tourist is described, the propertiesof tourism sector are determined, and after this the condition of tourism sector in Turkeyand the problems of this sector are described.In the fourth section the definition of travel agency is made. After the types oftravel agencies and the niche marketing applications in A Group Travel Agencies areexplained the applications of ETS Travel for this subject are described as an example.Key Words: Market segmentation, niche marketing, tourism
Collections