Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-20 of 65
-
4+4+4 eğitim sisteminde 60-66 aylık çocukların okula erken başlamasının değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)İlkokul eğitimi, doğum öncesi dönemden başlayan ve insan hayatının tamamını kapsayan eğitimin önemli bir parçasıdır. İlkokul eğitimi 2012 yılındaki uygulamayla 4+4+4 şeklinde kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Bu ... -
4. sınıf fen bilimleri dersinde kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri, kavram yanılgıları ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Bu araştırmada kavramsal değişim metinlerinin ` Kuvvetin Etkileri ve Maddeyi Tanıyalım` üniteleri kapsamında İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, kavram yanılgılarına ve fen ... -
5. sınıf sosyal bilgiler dersinde drama yönteminin öğrenci başarısına, tutumuna ve kalıcılığa etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-21)Bu çalışmanın amacı ortaokul beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Bölgemizi Tanıyalım` ünitesinde yer alan konuların öğretiminde drama yönteminin nasıl kullanılabileceğine ilişkin drama etkinlikleri oluşturmak ve oluşturulan ... -
5e öğrenme modeline uygun etkinliklerin ilkokul 4.sınıf fen bilimleri dersi öğretimine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Bu çalışmada Fen Bilimleri dersi 4.sınıf öğretim programında bulunan `Kuvvetin Etkileri` ve `Maddeyi Tanıyalım` ünitesindeki konuların 5E öğrenme modeliyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç ... -
6. sınıf fen bilimleri dersi `Vücudumuzda sistemler` ünitesinin işbirlikli öğrenme modeliyle öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-27)Bu araştırmanın temel amacı, Fen Bilimleri dersi `Vücudumuzda Sistemler` ünitesinin Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri yöntemiyle işlenmesinin; altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini tespit etmektir.Bu ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi destekli zihin haritası tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı tutumuna etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersi `Ülkemizin kaynakları` ünitesinde yer alan konuların öğretiminde işbirlikli öğrenme yöntemi destekli zihin haritası tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin ... -
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-28)Bu araştırmada 6. Sınıf sosyal bilgiler programında yer alan `Ülkemizin Kaynakları` adlı ünitenin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına dayalı olarak işlenmesinin, öğrencilerin akademik başarısı ve derse karşı tutumu üzerinde ... -
Akıllı elektronik danışmanlık sisteminin öğrencilerin akademik gelişimine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve bu gelişmelerin eğitim alanına yansımasıyla yüz yüze verilen eğitimler çevrimiçi olarak sunulmaya başlanmıştır. Eğitim ortamlarının çevrimiçi ortamlara taşınması, beraberinde ... -
Altıncı sınıf fen bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılığına ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-09)Bu çalışma; 6. Sınıf Fen Bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısına, bilgi kalıcılığına ve Fen Bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmayı ... -
Animasyon destekli 5E Modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-02)Bu çalışmanın amacı; Animasyon Destekli 5E Modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada öntest- sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. ... -
ARCS motivasyon modeli ve öğretimin temel ilkeleri modeline göre matematik dersi için geliştirilen etkileşimli tahta materyallerinin öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve matematik kaygılarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-02)Yapılan olan bu çalışmanın amacı, Merrill tarafından geliştirilen Öğretimin Temel İlkeleri Modeli (ÖTİ) (First Principles of Instruction) ve Keller tarafından geliştirilen ARCS Motivasyon Modeli'ne dayalı olarak 9. ... -
ARCS motivasyon modeline göre geliştirilen etkileşimli e-kitapların öğrencilerin akademik başarıları, matematik kaygıları ve motivasyonlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Teknoloji Fakültelerine MTOK kontenjanı ile yerleşen öğrencilerin bilimsel hazırlık sınıfı kapsamında aldıkları temel matematik eğitimini destekleyen, ARCS motivasyon modeli uyarınca tasarlanmış ... -
Argümantasyon yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-01)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin, ''Madde ve Değişim'' ünitesinde yer alan Maddenin Halleri ve Maddelerin Ayırt Edici Özellikleri konularındaki akademik başarıları ve fen bilimlerine karşı tutumlarını, ... -
Astronomi dersinin öğretiminde bilgisayar destekli eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) materyalleri ile gerçekleştirilen öğretimin, öğretmen adayı öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenme etkinliğine yönelik tutumlarına olan etkisini incelenmiştir. Çalışma, ... -
Atomun yapısı konusunu öğrenmede klasik yöntemler ile bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkileri
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin çevrelerindeki dünyayı anlamalarına yardımcı olan Fen ve Teknoloji dersinin önemi, bilimsel süreçler düşünüldüğünde bir kez daha öne çıkmaktadır. Ancak günümüzde fen öğretiminde, bazı kavramların öğretilmesinde ... -
Benzeşim ve animasyon kullanılan web tabanlı öğretimin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin `elektrik ve manyetizma` ünitesindeki başarılarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde okutulmakta olan uygulamalı, mesleki ve teknik derslerde öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmesi bilginin kalıcılığın arttırmaktadır. Ancak gerek malzeme gerek laboratuvar imkânlarının kısıtlı olmasından ... -
Beyin temelli öğrenme tasarımlarının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve öğrenmelerinin kalıcılığı üzerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Beyin temelli öğrenme, hem beyin nasıl çalışır, hem de beyin en iyi nasıl öğrenir, sorularına dayanır. Bu çalışmanın amacı, beyin temelli öğrenme yaklaşımının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki ... -
Bilgisayar benzetimlerinin fen eğitiminde öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-26)Bu çalışmada Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) yönteminin Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğretim (ASDÖ) yöntemine göre 7.sınıf öğrencilerinin `Kuvvet ve Enerji` ünitesi basınç konusu ile ilgili akademik başarılarına etkisi ... -
Bilgisayar destekli kavramsal değişim metinlerinin fen bilimleri dersinde öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu çalışmada, Ortaokul 5. sınıf Fen Bilimleri dersi `Kuvvetin Büyüklüğünün Ölçülmesi` ünitesinde bilgisayar destekli kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrencilerin başarı, tutum ve kavramsal anlama düzeyleri ... -
Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı; Genel Biyoloji Dersi Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Konusunda, öğretmen adaylarının akademik başarıları arasında Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) ile Geleneksel Öğretime (GÖ) göre anlamlı farklılık ...