ARCS motivasyon modeline göre geliştirilen etkileşimli e-kitapların öğrencilerin akademik başarıları, matematik kaygıları ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Teknoloji Fakültelerine MTOK kontenjanı ile yerleşen öğrencilerin bilimsel hazırlık sınıfı kapsamında aldıkları temel matematik eğitimini destekleyen, ARCS motivasyon modeli uyarınca tasarlanmış etkileşimli kitabın başarı, motivasyon ve kaygı değişkenleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntem ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Teknoloji Fakültesi, Bilimsel Hazırlık Sınıfına devam eden 94 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilere dağıtılacak materyal araştırmacı tarafından ARCS motivasyon modeline uygun olarak EPUB formatında geliştirilmiştir. Etkielşimli matematik kitabının içeriği olarak `Fonksiyonlar`, `Polinomlar` ve `İkinci dereceden denklemler` üniteleri belirlenmiştir. Kontrol grubunda mevcut öğretim yöntemi ile öğretim devam ederken, deney grubunda mevcut öğretim yöntemine ek olarak geliştirilen etkileşimli kitap dağıtılmıştır.Araştırmanın nicel boyutunda akademik başarı testi, öğretim materyalleri motivasyon anketi ve matematik kaygı ölçeği öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Nitel veri toplama boyutunda ise, iki açık uçlu sorudan oluşan bir form uygulama sonunda öğrencilere doldurtulmuştur.Verilerin çözümleme sürecinde, profil analizi ve içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesi sonucu ARCS motivasyon modeline göre geliştirilen etkileşimli matematik kitabının öğrencilerin akademik başarılarını ve motivasyonlarını arttırdığı ve matematik kaygılarını azalttığı belirlenmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesi sonucu ise bu kitabın video ile zenginleştirme, yeterli yazı içerme, internet mecburiyetinin olmaması, yazı büyüklüğünde değişiklik, not alma, dinleme imkânı ve tekrar etme özelliklerinden dolayı öğrenciler tarafından beğenildiği, beceri yetersizliği, depolama sorunu ve alışılmış çalışma şekli gibi sebeplerden dolayı beğenilmediği sonucunca ulaşılmıştır. Bu araştırma bir motivasyon modeline dayalı olarak geliştirilen etkileşimli kitaba ilişkin literatürde rastlanacak ilk kitap olmasından dolayı önemli görülmektedir. The main purpose of this research is to investigate the effects of interactive book enhanced mathematics instruction on undergraduate students' mathematics related academic achievement, anxiety, and motivation. While participants in control group attended their regular instruction, students in experimental group were exposed to interactive books designed by researchers on three units (functions, polynomials, and quadratic equations) stated above besides their regular instruction. The study group of this research consisted of 94 students from Technology Faculty. Based on strategies of ARCS motivation model, we designed the outlines for the course content. After controlling strategies and the outlines, the content of whole material was organized by a mathematic instructor. Then all the content was transferred into interactive book format. This interactive book was distributed to the students in the experimental group to use with their mobile devices during experiment. In control group, traditional teaching method was used, while experimental group was subject to interactive books enriched instructional settings which interactive books were used orderly depending on course content. Academic achievement test, instructional material motivation survey and mathematic anxiety survey performed within quantitative data collection process of research. The results show that the interactive book which was designed based on the ARCS motivation model strategies increased students' academic achievement and motivation and decreased anxiety. Participants in the experimental group stated they enjoyed several features of the interactive book. Those features were as following: videos, enough amount of text, no-need for internet connection, opportunity to change text size, allowance to take notes, allowance to listen, and allowance for repetition. In addition, they mentioned some disadvantages about using interactive books including not having necessary skills to use such books, different study skills, and storage issues. This study has a critical importance for including first interactive book that was designed based on a specific motivational model in the literature.
Collections