Animasyon destekli 5E Modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Animasyon Destekli 5E Modeli uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada öntest- sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 bahar yarıyılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı 2. sınıfta öğrenim gören 52 öğretmen adayı ile haftada dört saat olmak üzere dört hafta yürütülmüştür. Deney grubuna bilgisayar dersi donanım konusunda geliştirilen animasyonlardan meydana gelen bilgisayar destekli öğretim materyalleri, 5E Modeline dayalı etkinlikler ile uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise geleneksel eğitim yöntemlerinden düz anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi ve gösterip yaptırma yöntemi uygulanmıştır. Her iki gruba da işlemler öncesinde ve sonrasında başarı testi ve Keller (1987) tarafından geliştirilen motivasyon anketi (`Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi [ÖMMA]`) uygulanmıştır.Motivasyon anketine ait güvenirlik (Cronbach Alpha) iç tutarlılık katsayısı bu çalışma için tekrardan hesaplanmış ve toplam anket için 0.83, alt faktörler için sırasıyla 0.79 ve 0.69 olarak bulunmuştur. 25 sorudan oluşan başarı testi için ise maddelerin ayırt etme gücü 0.22 ve üzeri, madde güçlük dereceleri ise 0.13-0.74 arasında olduğu görülmüştür. Testin ortalama güçlüğü 0.45 bulunmuş, iç tutarlık katsayısı (KR-20) 0.77 olarak hesaplanmıştır.Araştırma sonucunda deney grubu sontest başarı puanları ile kontrol grubu sontest başarı puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Ayrıca deney grubu ve kontrol grubu öğrencileri motivasyonlarının sontest sonuçları incelendiğinde motivasyonların deney grubu lehine anlamlı derecede farklı olduğu görülmüştür. Bu durum derslerde kullanılan materyallerin öğrencilerin motivasyonlarını arttırdığını göstermektedir. Ayrıca araştırmada ders veren öğretim elemanın görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırma sonucu, hem akademik başarı açısından hem de motivasyon açısından yapılan başka araştırmalar ile benzerlik göstermektedir. Araştırma sonuçları çerçevesinde, yapılacak araştırmalar için daha hassas ve ayrıntılı animasyonlar hazırlanıp, başka materyaller ile desteklenip, daha geniş örneklem gruplarına uygulanıp, sonuçları gözlemlenebilir. The aim of this study is to investigate the effects of Animation-supported 5E model application on students' academic achievements and motivations. In this research, the pre-test post-test experimental pattern with control group was used. This research was conducted with 52 prospective teachers attending to the 2nd grade of Science teaching program in 2014-2015 spring semester of Education Faculty at Amasya University. It was completed in four hours a week in four weeks. The computer-aided teaching materials based on 5E model composed of animations which were developed in computer classes on hardware issue were applied to the experimental group. Narrative, question-answer and demonstration methods of traditional training were applied to control group. Success and developed by Keller (1987) motivation survey (`Instructional Materials Motivation Survey`) were applied to the both groups before and after the processes.The reliability of the questionnaire was found as 0.83 for (Cronbach's Alpha) internal consistency coefficient total polls and 0.79 and 0.69 for sub-factors, respectively. It was seen that the success test consisting of 25 questions was 0.22 for distinguishing power items and more and between 0.13- 0.74 for item difficulty power . The average difficulty of the test was found as, 0.45 and internal consistency coefficient was calculated as (KR-20) 0.77.According to the research result when both experiment group pre-test post-test achievement points and control group pre-test post-test achievement points are examined there is no significant differences between the scores of the group successes. In addition to this inference, the motivations of experimental group and control group students increase dramatically in favor of the experimental group. It shows that materials used in lessons provided an increase in students' motivation, too. Moreover, the views of academic member were evaluated. Research's results, both in terms of academic achievement and motivation shows similarities with other research. Within the frame of the research results, more precise and detailed animations can be prepared and supported with other materials and can be applied to much bordered sample groups.
Collections