Astronomi dersinin öğretiminde bilgisayar destekli eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) materyalleri ile gerçekleştirilen öğretimin, öğretmen adayı öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenme etkinliğine yönelik tutumlarına olan etkisini incelenmiştir. Çalışma, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği I. ve II. Öğretimde 2011-2012 eğitim öğretim yılında öğrenim gören son sınıf öğretmen adayları üzerinde yürütülmüştür. Deneysel ve betimsel olmak üzere karma modelde yürütülen çalışmaya toplam 109 öğretmen adayı katılmıştır. Bunların 57'si deney ve 52'si de kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışmadan önce denklikleri sağlanan her iki gruptan deney grubuna dersler, BDÖ ile ve kontrol grubunda ise geleneksel yöntemlerle işlenmiştir. Toplam bir dönem süren uygulamadan sonra veriler, öğretmen adaylarının akademik başarı testinden elde ettikleri puanlar ile BDÖ Tutum Ölçeğine yönelik görüşlerinden sağlanmıştır. Bu veriler %, f, aritmetik ortama ve `t` testi gibi betimsel istatistiksel tekniklerle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, BDÖ ile öğrenim gören deney grubu öğretmen adaylarının akademik başarıları ile BDÖ'e ilişkin tutumlarının, derslerin geleneksel yöntemlerle işlendiği kontrol grubuna göre anlamlı şekilde arttığı belirlenmiştir. Bu bulgu, fen öğretiminde Astronomi Dersinde BDÖ'in öğretmen adaylarının akademik başarısı ile tutumlarını olumlu yönde desteklediği şeklinde değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Geleneksel öğretim, Astronomi dersi, Öğretmen adayı tutumu, Öğretmen adayı başarısı. In this study, we analyse how Computer-Assisted Instruction (CAI) materials in schoolteaching effect to academic achievement and learning activity for its attitudes that are subjected to prospective teachers. Data of this research were obtained in the academic year of 2011-2012 from senior classes of daytime and eveningtime education in the Department of Educational Sciences, Firat University, are considered in this study. The mixed-model, descriptive and empirical groups, is comprised of 109 prospective teachers as a participation.The aforementioned model are consisted such that 57 participations in treatment group and 52 participations in control group. Almost all of the participations in both groups are made equivalent before getting started to this study. It should be note that the treatment group was instructed by CAI methods, and the control group was instructed by traditional methods. Data of this study were obtained in one academic term based on CAI methods for its the attitude scale and academic achievement scores for the prospective teachers' opinions. These data were analysed by descriptive statistics techniques, that are addressed to %, f, mean ve `t` test. Using the method described in this study, we determined that the attitude scale and academic achievement scores of the treatment group, that was instructed by CAI methods, improved significantly comparing well with the control group, that was instructed by traditional methods.These data shows that using CAI methods in Astronomy class in Educational Sciences supported to improvement of academic achievement and learning activity for its attitudes that are subjected to prospective teachers.Key Words: Computer-Assisted Instruction, Tradational Education, Astronomy Course, Attitude of Prospective Teacher, Academic Achievement of Prospective Teacher.
Collections