Sınıf dışı öğrenme ortamlarında farklılaştırılmış öğretime yönelik bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, araştırmacı öğretmenin ilkbahar aylarında havaların ısınmasıyla sınıfındaki öğrencilerin matematik dersine yönelik katılımlarının azalmasına, motivasyonlarının ve başarılarının düşmesine çözüm bulunması amaçlanmıştır. Sınıf dışı öğrenme ortamlarında farklılaştırılmış öğretim yaklaşımını kullanmak suretiyle öğrencilerin derse yönelik motivasyonun arttırılması, etkili ve kalıcı öğrenmeler elde edebilmesi amacıyla eylem araştırması modeli tercih edilmiştir. Çalışmada ilkokul 4. sınıf matematik dersi `Uzunluk Ölçme` ve `Çevre Ölçme` konularına yönelik olarak, sınıf dışı öğrenme ortamlarında farklılaştırılmış öğrenme etkinliklerinden oluşan bir eylem planı geliştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, özel bir ilkokulda 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören iki şubedeki 15 kız, 22 erkek olmak üzere toplam 37 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada nicel verileri toplamak için Aktan ve Tezci (2013) tarafından geliştirilen Matematik Motivasyon Ölçeği, araştırmacı tarafından hazırlanan ve geçerlik/güvenirlik çalışmaları yapılan başarı testi, nitel veriler için ise yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Sınıf dışında farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanan eylem planı yedi hafta süresince uygulanmıştır. Matematik Motivasyon Ölçeği ve matematik başarı testinden elde edilen veriler t testi; yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve öğrencilerin çalışma süresince tuttuğu yansıtıcı günlüklerinden elde edilen nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgulara göre, ilkokul 4. sınıf matematik dersine ait `uzunluk ve çevre ölçme` konularında sınıf dışı öğrenme ortamlarındaki farklılaştırılmış öğrenme etkinliklerini içeren eylem planı; öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına ve matematik erişilerine istatistiksel olarak anlamlı katkıda bulunmuştur. Yapılan görüşmelere göre, öğrencilerin derse yönelik düşünceleri olumlu yönde değiştiğini, matematiği sevdiklerini, motive olduklarını ve kaygılarının azaldığını ifade ettikleri görülmektedir. Farklı yönergelerle çalışmanın, öğrencilere farklı yönlerde (problem çözme ve işbirlikli çalışma becerileri) katkı getirdiği söylenebilir. Zaman konusunda yaşanan sınırlılıklar, doğal ortamların getirdiği sorunlar da sınıf dışında öğrenme etkinliklerinin hem avantaj hem dezavantajları olarak ortaya çıkmıştır. In this study, it was aimed to find a solution to the decreased participation, lack of motivation and lower academic achievement in Math lessons among the students in the classroom due to rising temperatures in the spring. An action research model was preferred in the study in order to increase students' motivation and effective and permanent learning by using differentiated learning activities. In the study, an action plan developed according to the differentiated learning activities in outdoor learning among fourth-grade students in Math classes based on the subject of `Length Measurement` and `Environmental Measurement`. The study group consisted of 37 students (15 girls and 22 boys) in two classes in a private primary school in the second term of the 2016-2017 academic year. In order to collect quantitative data, Math Motivation Scale developed by Aktan and Tezci (2013), an achievement test developed by the researcher were used. Furthermore, semi-structured interviews and student diaries were used for qualitative data. The action plan designed in accordance with the differentiated learning activities in outdoor learning was implemented for seven weeks. Data obtained from mathematics motivation scale and mathematics achievement test were analyzed by t test for dependent groups. The qualitative data obtained from semi-structured interviews and reflective diaries kept by the students during the study were analyzed by descriptive analysis method. According to the findings, it may be said that the action plan for `Length and Environmental Measurement` topics of fourth grade Math class includes differentiated learning activities in outdoor learning has made a statistically significant contribution on students' motivation towards mathematics and mathematics achievement. According to the interviews, it was seen that the students' thoughts about the class have changed positively and the students started to like Math classes more. Moreover, it can also be said that the students are highly motivated and the students' anxiety levels are reduced. It can be considered that working with different guidelines contribute students in several fields (problem solving and cooperative working skills) in a positive way. Time constraints and problems caused by natural environments emerge as both advantages and disadvantages of outdoor learning activities.
Collections