A corpus informed study on learning technical collocations by environmental engineering students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Çevre mühendisliği bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin İngilizce olarak yapılan bir mühendisliğe giriş dersi kapsamında teknik eşdizimli kelimelerin doğrudan ve örtük yöntemlerle öğretiminin etkililiğini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye'nin kuzey-batısında yer alan bir devlet üniversitesinde okuyan 61 mühendislik öğrencisi oluşturmaktadır. Dönem başında yapılan kelime seviyesi ve okuma becerisini ölçen ön-testler grupların benzer özelliklerde olduğunu ortaya koymuştur. Öğretim döneminin başlamasından önce, 89 mühendislik kitabının biraraya getirilmesi sonucu 17 milyon kelimelik bir derlem oluşturulmuş ve öğrencilere alana özgü ezdişimlerin öğretilebilmesi için teknik kelimeler ile eşdizimleri çıkartılmıştır. 14 hafta süren dönem boyunca, örtük öğretim grubunda yer alan öğrenciler hedef eşdizimlere okuma ve dinleme parçaları yoluyla maruz bırakılmış; öte yandan, doğrudan öğretim grubundaki öğrenciler sekiz farklı girdi ve çıktı odaklı eşdizim öğrenim etkinliği tamamlamışlardır. Etkinliklerin ve öğretim yöntemlerinin etkililiği, araştırmacı tarafından geliştirilen eşdizim biçim ve anlam bilgisini algısal-üretsel boyutlarda ölçen dört farklı sınavın ön-test son-test şeklinde uygulanması yoluyla değerlendirilmiştir. Grupların algısal ve üretsel eşdizim sınavlarından elde ettikleri fark puanları arasında belirgin farklılıkların olup olmadığını anlamak amacıyla bağımsız örneklemler için T-testleri ve Mann Whitney U testleri uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, girdi ve çıktı temelli etkinliklerle desteklenen doğrudan öğretim yönteminin alana özgü eşdizimlerin öğrenimine oldukça etkili bir biçimde katkıda bulunduğunu ortaya koymuştur. Bu bağlamda, çalışma sonucunda etkinlik temelli kasıtlı bir eşdizim öğretim bileşeninin uygulanmasının mühendislik sınıflarında çoklu kelime gruplarının öğrenilmesinin desteklenmesine başarıyla katkıda bulunduğu ortaya konulmuştur. Mevcut çalışma, mühendislik dersleri için bir takım eğitsel öneriler; çalışmanın kısıtlılıkları ve yapılabilecek yeni araştırmalar için bazı önerilerle son bulmaktadır. The present study attempted to evaluate the effectiveness of explicit and implicit instruction of technical collocations in an introductory level engineering course given in English for second year environmental engineering students. The participants of the study were 61 engineering students at a Turkish state university located in north-west of the country. The participants were randomly assigned to two learning conditions. The pre-test scores on vocabulary and reading comprehension indicated that the groups were similar before the treatment. Prior to the instruction, a corpus of 89 engineering books comprised of 17 million words was compiled and technical keywords and their collocations were extracted to serve learners with field-specific technical collocations. Over a period of 14 weeks, the students in the implicit learning group were exposed to the target collocations by reading and listening to texts, whereas the learners in the explicit group completed eight different input- and output- based collocational learning tasks. The effectiveness of the learning conditions and tasks were assessed through a battery of four receptive and productive `knowledge of form and meaning of collocations` tests developed by the researcher and used as pre- and post-tests. To determine whether there were significant differences between the gain scores of the groups on the receptive and productive collocation tests, independent t-tests and Mann-Whitney U tests were performed. Overall, there were statistically significant differences between the mean scores of the two groups on all four measures at the end of the semester. The results of the study confirmed that the explicit study of field-specific collocations followed by various input and output-based activities effectively contributed to learning of technical collocations. In this regard, the implementation of an activity-based intentional collocation teaching module would be successful in supporting the language aspects of an engineering class for multi-word learning. The present study concludes with pedagogical implications for engineering courses, limitations and suggestions for further research.
Collections