A modular in-service teacher development program: A continuous mixed model for the Turkish Air Force (TURAF) EFL teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halihazırdaki çalışmada, Türk Hava Kuvvetleri'nde görevli 100'ün üzerindeki İngilizce Öğretmenine özgün bir Hizmet-İçi Eğitim Modeli yoluyla mesleklerinde daha çok yardımcı olabilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada müteakip hususlara cevap aranmıştır: (1) İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretim teori ve pratiği açısından ihtiyaçları nelerdir? (2) HvKK bünyesinde görev yapan İngilizce öğretmenleri hizmet içi eğitimi nasıl algılamaktadırlar? (3) Bir mesleki gelişim etkinliği olarak İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitimden beklentileri nelerdir? (4) Öğrencilerin İngilizce öğretmenlerinden beklentileri nelerdir? (5) Yöneticilerin İngilizce meslek adına öğretmenlerinden beklentileri nelerdir? (6) Kurumun İngilizce öğretmenlerinden beklentileri nelerdir? Çalışma için veri anket (veri toplama formu), yarı yapılandırılmış mülakatlar, hedef grup mülakatları, evrak incelemesi ve yarı yapılandırılmış gözlem yoluyla toplanmış ve SPSS yoluyla da analiz edilmiştir. Veriler (a) Hava Harp Okulu, Hava Kuvvetleri Astsubay Meslek Yüksek Okulu, Bursa Işıklar Askeri Hava Lisesi ve Hava Lisan Okulu'nda görevli İngilizce öğretmenleri, (b) bu kurumlarda görevli İngilizce Eğitimi yöneticileri, (c) bu kurumlarda öğrenim gören öğrenciler ve (d) kurumun hedeflerini ifade eden evrakların çözümlenmesi yoluyla dört farklı kaynaktan elde edilmiştir. Elde edilen verilere dayanarak Türk Hava Kuvvetlerinde görev yapan İngilizce öğretmenlerine yönelik özgün bir Hizmet-İçi Eğitim modeli önerilmiştir. Bu öneride ayrıca tüm Türk Silahlı Kuvvetlerinde uygulanabilecek İngilizce Öğretmeni Eğitim Biriminin yapısı açısından da önermeler yapılmıştır. Bununla beraber, çalışmada kuruma yeni alınacak İngilizce öğretmenlerinin yetkinlikleri adına önermelerde de bulunulmuştur. The present study tries to investigate the needs, expectations, and desires of the Turkish Air Force (TurAF) EFL teachers in order to better assist them in their profession through a unique model of in-service EFL teacher training (INSET) program specifically designed for the institution where around 100 EFL teachers work. The research is based on investigating the following research questions: (1) What are the practical and theoretical needs of English Language teachers? (2) How do English Language teachers perceive in-service training programs? (3) What are the expectations of English Language teachers of an in-service training program? (4) What are the expectations of the learners from English Language teachers? (5) What are the expectations of ELT Mangers from English Language teachers in terms of professional practice? (6) What are the expectations of the institution from the English Language teachers? The data were collected through questionnaires, semi-structured interviews; focus group interviews, document analysis, and semi-structured observations. The data came from four different sources; (a) EFL teachers in the Institution, (b) ELT managers of four TurAF sub-units, namely TurAFA, TurAF NCO Collage, BIMAHS, and TurAF LS, (c) the learners from each sub-units, and (d) documents stating the aims and objectives of the institution in terms of English language teaching and learning in terms of the overall aim of the institution. The data obtained were analyzed through SPSS software. Based on the findings a unique INSET model has been proposed for TurAF; moreover, there have been references to whole Turkish Armed Forces in terms of the structure of a EFL teacher training unit in the proposal. In the study, there have been recommendations pertaining to the qualifications of the prospective EFL teachers to be recruited as well.
Collections