EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 1042
-
İlköğretim örgütlerinin performans yönetim sistemi süreçleri açısından değerlendirilmesi (Eskişehir ili)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)DOKTORA TEZ OZU İLKÖĞRETİM ÖRGÜTLERİNİN PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Adnan BOYACI Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi ... -
Televizyonun okulöncesi dönem çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen anne-baba görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ TELEVİZYONUN OKULÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI ÜZERİNDEKİ ETKÎSİ KONUSUNDA ÖĞRETMEN ve ANNE-BABA GÖRÜŞLERİ Ülkü KARABULUT Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ilköğretim Anabilim Dalı Okulöncesi ... -
Türkiye ve Almanya örneğinde Türkiye`deki yabancı dil öğretimine öğretmen görüşüne dayalı eleştirel bir bakış
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde yabancı dil bilmenin ve buna yönelik yabancı dil öğretiminin artık bir zorunluluk olduğu bilinmektedir. Küreselleşen dünyada insanlar birbirleriyle her zamankinden daha fazla ekonomik ve kültürel ilişkilerde ... -
Otistik çocuklara söylenen komutun yerine getirilmesi becerisinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin etkililiği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ OTİSTİK ÇOCUKLARA SÖYLENEN KOMUTUN YERİNE GETİRİLMESİ BECERİSİNİN ÖĞRETİMİNDE İPUCUNUN GİDEREK AZALTILMASIYLA ÖĞRETİMİN ETKİLİLİĞİ Tolga CANAY Özel Eğitim Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim ... -
Öğretmenlerin adaylık eğitimi programının değerlendirmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÖĞRETMENLERİN ADAYLIK EĞİTİMİ PROGRAMININ DEĞERLENDİRMESİ İnci Zeynep ÖZONAY Eğitim Bilimleri (Eğitim Programlan ve Öğretim) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aralık 2002 ... -
Ortaöğretim kurumu yöneticileri ve öğretmenlerinin okul yöneticilerinde bulunması gereken önceliklere ilişkin görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ORTAÖĞRETİM KURUMU YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİNİN OKUL YÖNETİCİLERİNDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLERE İLİŞKİN ÖNCELİKLERİ Canan MADENOĞLU Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim ... -
Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri (Balıkesir ili örneği)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ ÖĞRENME-ÖĞRETME ORTAMINI ETKİLEYEN FİZİKSEL DEĞİŞKENLER Cahit ALCI Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Haziran 2003 Danışman: Doç.Dr. Esmahan AĞAOĞLU ... -
İlköğretim 2. kademesinde, resim iş dersine ayrılan sürenin, dersin niteliğine etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİMİN EL KADEMESİNDE, RESİM İŞ DERSİNE AYRILAN SÜRENİN, DERSİN NİTELİĞİNE ETKİSİ Fatma ÖZ Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim İş Öğretmenliği Programı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri ... -
İlköğretim okullarında işitme engelliler için resim eğitimi programı ve bu programın işitme engelli kişinin gelişimine etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ İŞİTME ENGELLİLER İÇİN RESİM EĞİTİMİ PROGRAMI VE BU PROGRAMIN İŞİTME ENGELLİ KİŞİNİN RESİMSEL GELİŞİMİNE ETKİSİ Turgut GERÇEK YÜKSEK LİSANS TEZİ Güzel Sanatlar Resim - İş ... -
İlköğretim altıncı ve yedinci sınıf öğrencileri ile sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler ders kitaplarına ilişkin görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İLKÖĞRETİM ALTINCI VE YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİ İLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Ayşe Nur UZUN TURAN İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi (Eskişehir ili)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLER İÇİN DÜZENLENEN HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ESKİŞEHİR İLİ) Tuğba MADDEN Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) ... -
Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)It 4 «4 11 DOKTORA TEZ OZU OKUL MÜDÜRLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ İLE OKUL KÜLTÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ Yücel ŞİMŞEK Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim ... -
Applying focus on form in EFL classes: Focus on form through input flood, output, and corrective feedback
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ YAPIYA ODAKLANMA YÖNTEMİNİN İNGİLİZCE SINIFLARINDA UYGULANMASİ: GİRDİ AKİŞİ, ÜRETİM VE DÜZELTİCİ DÖNÜT YOLUYLA YAPIYA ODAKLANMA Şener EŞ İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi ... -
Öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Alper OKTAYLAR Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim ... -
Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden zihin özürlü öğrencinin bulunduğu sınıfta normal çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU KAYNAŞTIRMA UYGULAMASI YAPILAN İLKÖĞRETİM OKULUNA DEVAM EDEN ZİHİN ÖZÜRLÜ ÖĞRENCİNİN BULUNDUĞU SINIFTA NORMAL ÇOCUK ANNELERİNİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Nuray ÖNCÜL Özel Eğitim ... -
İlköğretim 5. sınıf matematik dersinde van hiele düzeylerine göre yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ İLKÖĞRETİM 5. SINIF MATEMATİK DERSİNDE VAN HIELE DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN GEOMETRİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI, TUTUMLARI VE HATIRDA TUTMA DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Çiğdem KILIÇ ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden ve etmeyen çocukların ilköğretim birinci sınıfta sosyal gelişim açısından öğretmen görüşüne dayalı olarak karşılaştırılması
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)} YÜKSEK LİSANS TEZ OZU OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA DEVAM EDEN ve ETMEYEN ÇOCUKLARIN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIFTA SOSYAL GELİŞİM AÇISINDAN ÖĞRETMEN GÖRÜŞÜNE DAYALI OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI Ayşegül ÖZBEK İlköğretim Anabilim ... -
Sınıfta motivasyon-İki öğretmenin sınıf içinde motivasyon değişkenlerini dikkate alma davranışlarının betimlenmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZ OZU SINIFTA MOTİVASYON (İki Öğretmenin Sınıf İçinde Motivasyon Değişkenlerini Dikkate Alma Davranışlarının Betimlenmesi) Müyesser CEYLAN Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) ... -
Öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİLERİ SINIF YÖNETİMİNE KATILMAYA TEŞVİK ETME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Ozan GENÇOĞLAN Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) ... -
Toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul gelişimine katkısı
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)YÜKSEK LİSANS TEZİ OZU TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARININ OKUL GELİŞİMİNE KATKISI Yalçın Fazıl EKER Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri ...