Türkiye ve Almanya örneğinde Türkiye`deki yabancı dil öğretimine öğretmen görüşüne dayalı eleştirel bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yabancı dil bilmenin ve buna yönelik yabancı dil öğretiminin artık bir zorunluluk olduğu bilinmektedir. Küreselleşen dünyada insanlar birbirleriyle her zamankinden daha fazla ekonomik ve kültürel ilişkilerde bulunmaktadırlar. Haberleşme teknolojisindeki hızlı gelişmeler, bu ilişkilerin artışındaki temel neden olarak görülmektedir. Devletler arasındaki ekonomik ve siyasal ilişkiler her geçen gün artmaktadır. Meydana gelen bu artış en azından bir yabancı dil bilmeyi zorunlu kılmaktadır. Gelişmiş Avrupa ülkeleri, ulusal kimlik içerisinde bir üst kimlik olarak Avrupalı kimliğini oluşturma çabasındadırlar. Bu çaba, Avrupa devletleri vatandaşlarını kendi dilleri dışında bir başka dili öğrenmeye zorlamaktadır. Gelişen bu dünyanın bir parçası olma amacını açıkça ortaya koyan Türkiye de, son yıllarda meydana gelen ekonomik ve sosyal değişimler, yabancı dil öğrenme arzularını artırdığı gibi, yabancı dilin öğretiminde de en uygun öğretim yöntemi arayışlarını yoğunlaştırmıştır. Eğitim, ancak bir sistem çerçevesinde gerçekleştirilirse başarılı olabilir. Genel olarak eğitim sistemi, bir dersin öğretilmesindeki uygulamaları ve çalışmaların şeklini ortaya koyar. Ülkelere göre eğitim sistemi ve ders öğretimindeki yöntemler farklılıklar gösterir. Bu farklılıklardan elde edilecek başarılar uygulanan programın da başarısının bir göstergesi olabilir. Başarılı çalışmalar tüm boyutlarıyla değerlendirildiğinde elde edilecek verilerle, ders öğretim programlarında yeni arayışlara yönelmek mümkün olabilir. Avrupa ülkelerinde yabancı dil öğretiminin nasıl yürütüldüğü araştırılarak, Türkiye'deki yabancı dil öğretimiyle karşılaştırılıp, eksiklerin giderilmesinde model alınmalıdır. Yabancı dil öğretiminde uygulanan yöntemlerde meydana gelen eksiklikler, genel olarak Türk Eğitim Sistemi'nin tümüne ait sıkıntılardır: BütçeIll yetersizliği, sosyal koşullar ve alt yapısı yeterince araştırılmamış, uzun vadeli olmayan eğitim programlarının uygulanması bu sıkıntıların başında gelmektedir. Bu araştırma ile Türkiye'de yabancı dil öğretimindeki, temel eksiklikleri tespit etmek ve bu eksiklerin nasıl giderilebileceğini belirlemek için Almanya'daki yabancı dil öğretimiyle karşılaştırma yapılmıştır. Ayrıca, Türkiye'de etkili bir yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin rolü, başarıya katkıları ve okullardaki yabancı dil öğretiminin mevcut durumu, anket yoluyla tespit edilmek istenmiştir. Bu çalışma içerisinde çevirmeni belirtilmeden yapılan alıntıların Türkçe'ye çevirisi araştırmacı tarafından yapılmıştır. Nowadays, it is know that speaking a foreign language and to teaching this language is a must. In this globalizing world, people tend to have more economic and cultural communication than ever before. The main reason for the increase of communication between people lies in the rapid development of communication technology. The economical and political relationship between countries is also increasing day by day. Thus, this increase urges people to speak a foreign language. The developed European countries are in an endeavor to form a European identity of a higher rank among the national identity. This endeavor leads the citizens of the European countries to learn a second language. In recent years the economical and social changes in Turkey that tries to get a part of the devoloping world increases the need for learning a foreign language as well as finding the appropriate teaching methodology in foreign language teaching. If education is given in a system framework one can be successful. In general, an education system will reveal the application of lessons and also the type of work. There are differences in the education system and the methods in teaching among different countries. The success being received by these differences will also be asign of success of the programme that is being applied. When successful studies are being evaluated from different angles, it is possible to incline towards new findings in teaching programmes by the data that will be obtained. It shoult be searched that how teaching a foreign language is realized in European countries and accepted as a model in order to accomplish the deficiences, by comparing the results with foreign language teaching in Turkey.The deficiencies that arise in the methods of foreign language teaching are generally due to the problems in Turkish Education System; the lack of budget, the application of education programmes that are not long lasting and of which the social conditions and substructure has not been searched for are the main reasons of these problems. With this research, in order to determine the basic insufficiencies in teaching a foreign language and define how to eliminate these ones the system of foreign language teaching in Turkey has been compared to the system in Germany. Besides in efficient foreign language teaching the contribution of a teacher's role to success and the current situation of school's in foreign language teaching have been tried to be determined by questionnaires. In this study, the quotations those translators are not mentioned are translated into Turkish by researcher.
Collections