Applying focus on form in EFL classes: Focus on form through input flood, output, and corrective feedback
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ YAPIYA ODAKLANMA YÖNTEMİNİN İNGİLİZCE SINIFLARINDA UYGULANMASİ: GİRDİ AKİŞİ, ÜRETİM VE DÜZELTİCİ DÖNÜT YOLUYLA YAPIYA ODAKLANMA Şener EŞ İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aralık 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hasan ÇEKİÇ Son yıllarda ikinci dil edinimi alnında yapılan çalışmalar, Long (1991) tarafından sunulan ve öncelikli olarak anlama dayalı eğitim yapılan ortamlarda öğrencilerin dikkatini dilin dilbilgisel öğelerine çeken bir dil öğretim şekli olan `yapıya odaklanma` nın ikinci dil öğrenimindeki etkinliğini kanıtlamıştır (Ellis, 2001). Bu nedenle bu çalışma, hangi tip yapıya odaklanma öğretiminin - Girdi Akışı, Girdi+Üretim yada Girdi+Üretim+Dönüt'ün - İngilizce'nin yabancı dil olarak öğrenilmesinde kısa ve uzun dönemde daha etkili olduğunu deneysel olarak incelemektedir. Bu amaçla, üç farklı yapı belirginleştirme öğretimi, üç deneysel gruba iki hafta boyunca altı saat süreyle uygulanmıştır. Çalışmaya Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'ndan orta düzey dil seviyesine sahip toplam 65 öğrenci katılmıştır. Hedeflenen dil yapılan şimdiki ve geçmiş zamana ait gerçeğe aykırı koşul tümceleridir. Yapıya odaklanma öğretim tiplerinin öğrenme üzerine etkilerini görmek için öğrencilere çalışmadan hemen önce ve sonra bir öntest/sontest verilmiştir. Öğretim tiplerinin uzun dönemdeki etkilerini görmek için ise 5 hafta sonra aynı test tekrar verilmiştir.in Testlerden toplanan veriler, öğretim tiplerinin etkinliğini araştırmak amacıyla iki-yönlü varyans analizi ve Tukey testi ile analiz edilmiştir. Aynı zamanda, hangi öğretim tipinin diğerine göre daha etkili olduğunu bulmak içinse tek-yönlü varyans analizi ve Tukey testinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesi sonucunda Girdi Akışı öğretim tipinin etkili olmadığı, fakat Girdi+Üretim ve Girdi+Üretim+Dönüt öğretim tiplerinin, aynı etkiye sahip olduğunu ve hedef yapıların öğrenilmesinde anlamlı derecede etkili olduğu bulunmuştur. Öğretim tiplerinin uzun dönemdeki etkileri için de benzer bulgulara varılmıştır. Sonuç olarak, üretime dayalı yapıya odaklanma öğretim tipinin, düzeltici dönüt ile desteklense de desteklenmese de, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğrenilmesinde etkili olduğu görülmüştür. IV ABSTRACT The recent SLA research has lent support to the effectiveness of `focus on form`, which was introduced by Long (1991) as a treatment that draws learners' attention to linguistic features of language in primarily meaning-based contexts, in learning the target language as a second language (Ellis, 2001). Therefore, the present study experimentally investigates which type of focus on form - Input Flood, Input+Output, or Input+Output+Feedback - is more effective in promoting the learning of English as a foreign language both in the short-term and in the long-term. For this purpose, the three different focus-on-form treatments were delivered to three experimental groups throughout 6 hours in a 2-week period. In total, 65 intermediate level learners, studying at Anadolu University, School of Foreign Languages, participated in the study. The targeted forms were Type 2 and Type 3 conditionals in English. Before and after the treatment, the subjects were given a pretest and a posttest to see the differential effects of the three focus-on-form treatments, and a 5-week delayed posttest to see long-term effects of the treatments. The data collected from the tests were analyzed through two-way ANOVA and a post hoc Tukey test to see whether the treatments are effective or not. Also, one-way ANOVA and a post hoc Tukey test were administered to see which treatment is superior to another. The statistical analysis of the data demonstrated that the Input Flood treatment is not effective, while Input+Output and Input+Output+Feedback treatments, having similar effects, are significantly effective in learning the target forms. Similar results were found for the long-term effects of the treatments. Consequently, the results provide support for the claim that output-based focus-on-form treatment, whether it is complemented with corrective feedback or not, has positive effects on learning English as a foreign language.
Collections